مشارکت بانوان استان مرکزی در اهدای خون مطلوب نیست

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت بانوان استان مرکزی در اهدای خون به خاطر باور اشتباه مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جمالیان روز شنبه در آیین تجلیل از اهداکنندگان خون در اراک افزود: ۱۰ تا ۱۵ زنان به اهدای خون رغبت دارند و باور غلط است که بانوان با کم خونی نمی‌توانند خون اهدا کنند، در حالی که این تصور صحیح نیست.

وی درباره خواص و مزایای اهدای خون بیان کرد: اهدای خون موجب ساخت سلول جدید و موجب شادابی می‌شود و در هوای آلودگی موجب پیشگیری و بازسازی سلول جدید است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بانوان در دفاع مقدس از اهدا کنندگان اصلی خون بودند و باید از این ظرفیت همچنان استفاده شود.

جمالیان در ادامه به کمبود نیروی انسانی در انتقال خون استان مرکزی اشاره کرد و افزود: برای حل این مشکل پیگیری در کلان کشور در دستور کار است.

وی بیان کرد: اداره کل انتقال خون استان در جایگاه برتر کشور قرار دارد و سال گذشته ۵۰ هزار نفر خون اهدا کردند و ۱۲۰ محصول تولید شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: جوانان باید از عوارض خالکوبی مطلع باشند و بدانند که از بین بردن خالکوبی به راحتی ممکن نیست، ضمن اینکه امکان اهدای خون ندارند.

اهداکنندگان خون نماد سخاوت در زمین هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: اهداکنندگان خون با دادن شیره جان، نماد سخاوت در زمین هستند.

«بهنام نظری» افزود: اعضای اهداکننده خون با خدا معامله می‌کنند و ارزش کار آنان در قالب مادیات نمی‌گنجند.

وی بیان کرد: اعضای اهدا کننده خون بدون چشم داشت ارزشمندترین داشته خود را به بیماران می بخشند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی هم با بیان اینکه این استان ۵۰ هزار اهدا کننده خون دارد، افزود: ۱۰ هزار خون و فرآورده خونی از این استان، سال گذشته به شبکه ملی ارسال شد.

دکتر ریتا ظهیری با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار تولید خون سال گذشته در استان مرکزی تولید شد، اضافه کرد: ذخیره خون در این استان از ۲ تا سه روز اکنون به ۱۲ روز رسیده و شرایطی پایدار برای تامین خون در استان با کمک اهداکنندگان فراهم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha