۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85510532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژاپن خواستار تلاش‌های جهانی برای صلح پایدار در اوکراین شد

تهران- ایرنا- نخست وزیر ژاپن با اشاره به اختلاف نظر چین و آمریکا و دعوت نشدن روسیه به نشست صلح سوئیس، تلاش‌های جهانی برای دست‌یابی به صلحی پایدار در اوکراین را خواستار شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودو، فومیو کیشیدا (Fumio Kishida) روز گذشته به وقت محلی در بورگن استوک سوئیس گفت: هرگونه اقدام یکجانبه با اعمال زور برای تغییر وضعیت موجود، فاقد توجیه است.

سخنان نخست وزیر ژاپن به دنبال اظهارات اخیر ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین مطرح می شود که گفته بود چین با تقویت روابط اقتصادی و نظامی خود با روسیه، قصد دارد در «نشست صلح اوکراین» در سوئیس کارشکنی کند.

به گزارش ایرنا، سوئیس از ۱۵ تا ۱۶ ژوئن (برابر با ۲۶ و ۲۷ خرداد جاری) میزبان کنفرانسی درباره اوکراین در شهر بورگن استوک است. سوئیس بیش از ۱۶۰ هیات از جمله کشورهای گروه ۲۰، گروه ۷ و بریکس را برای حضور در این نشست دعوت کرده است.

با این حال، برگزارکنندگان پیش از این نشست اعلام کردند که هیات ها از سوی همه کشورها اعزام نشده اند و سران ۵۵ کشور برای شرکت در این نشست به سوئیس سفر کرده اند.

درهمین حال سرگئی تسکوف سناتور جمهوری کریمه و یکی از اعضای کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه گفت که کنفرانس سوئیس هیچ ارتباطی با دستیابی به صلح در اوکراین ندارد، بلکه محاکمه روسیه است.

سوئیس: روند صلح بدون حضور روسیه در مذاکرات غیرقابل تصور است

رئیس جمهوری سوئیس در افتتاحیه این کنفرانس به صراحت اعلام کرد: ما به خوبی می دانیم که روند صلح بدون روسیه قابل تصور نیست. باید یک راه حل پایدار هر دو طرف را (برای دستیابی به صلح) مشارکت دهد.

ویولا آمهرد اظهار داشت: ما می خواهیم در مورد اینکه روسیه چگونه و تحت چه شرایطی می تواند در این روند حضور داشته باشد، بحث کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha