۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبر: 85510589
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنگ‌کنگ: بازی قدرت بین کشورها بزرگترین چالش ماست

۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبر: 85510589
هنگ‌کنگ: بازی قدرت بین کشورها بزرگترین چالش ماست

تهران- ایرنا- مدیر اجرایی هنگ‌کنگ در حالی که به نظر می‌رسید به سخنان یک قاضی انگلیسی واکنش نشان می‌دهد، دخالت خارجی قدرت‌ها در سیستم قانونی و مداخله در روند قضایی این جزیره را محکوم و بازی قدرت بین کشورها را بزرگترین چالش پیش روی هنگ‌کنگ معرفی کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، جان لی کاچیو در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران چینی، با بیان اینکه بازی قدرت بین کشورها بیشترین فشار را به جزیره ما وارده کرده است، گفت: بزرگترین چالش هنگ‌کنگ به عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی، مشکلات مالی نیست، بلکه مشکلات سیاسی است.

وی بدون نام بردن از کشوری خاص، اظهار داشت: برخی مشکلات ناشی از حملات بیگانگان به سیستم حقوقی و دخالت در فرآیندهای قضایی شهر ماست.

لی تاکید کرد: برخی کشورهای خارجی در روند برخی پرونده‌های قضائی به دنبال اعمال فشار به مقام های قضایی هنگ کنگ از طریق تحریم هستند که این بی‌احترامی به حاکمیت جزیره محسوب می شود.

به نظر می رسد که سخنان مدیر اجرایی هنگ کنگ، به اظهارات جاناتان سامپشن قاضی انگلیسی باشد که گفته بود: هنک‌کنگ به آهستگی در حال تبدیل شدن به یک منطقه تمامیت خواه است.

حمله این قاضی انگلیسی به سیستم قضائی و حاکمیتی هنگ کنگ، با انتقادهای شدید مقام های این جزیره و چین مواجه شده است.

برخی از نظرهای سامپشن پنجشنبه گذشته توسط بازوی اجرایی اتحادیه اروپا در گزارش سالانه‌اش در مورد هنگ‌کنگ منتشر شده است.

در این گزارش ادعا شده است: در حالی که قانون امنیت ملی تحمیلی پکن برای سرکوب مخالفان به کار گرفته می‌شود، حقوق و آزادی‌های ساکنان این شهر (هنگ کنگ) همچنان پای‌مال می‌شود.

مدیر اجرائی هنگ‌کنگ همچنین به نگرانی‌ها در مورد وضعیت این شهر به عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی اشاره کرد و گفت که قدرت هنگ‌کنگ فراتر از بازار سهام آن است.

وی با بیان اینکه هنگ‌کنگ محل استقرار سه چهارم از ۱۰۰ بانک برتر جهان، صنعت بیمه پررونق و بازار اوراق قرضه فعال است، خاطرنشان کرد: این جزیره به عنوان یک پلت‌فرم برای افزایش سرمایه‌های شرکت‌ها عمل کرده است.

لی با تاکید براینکه چنین زیرساخت‌های مالی قوی می‌تواند تحت تاثیر نوسانات در سیاست بین‌المللی قرار گیرد، افزود: برخی از شرکت‌ها به دلیل چالش های یادشده از سرمایه‌گذاری با منابع مالی خود در این جزیره منصرف شده‌اند.

این مقام ارشد هنک‌کنگی تاکید داشت: به نظر من این یک ژست سیاسی برای حذف [پول] از هنگ کنگ است، و دلایل اقتصادی ندارد، بلکه به دلایل سیاسی است.

لی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران باید بتوانند در هنگام سرمایه‌گذاری بلندمدت از تلاطم‌های سیاسی گذشته چشم‌پوشی کنند، خاطرنشان کرد: مطمئن است ارتباط هنگ کنگ با سرزمین اصلی و سایر نقاط جهان در بازار غیرقابل جایگزین خواهد بود.

کریستوفر هوی چینگ یو رئیس نهاد دارایی منطقه هنگ‌کنگ هم در جمع خبرنگاران چینی تاکید داشت: این جزیره خدمات مالی خود را در راستای روندهای جهانی توسعه خواهد داد تا دارایی‌ها را متنوع و همچنین به سمت تامین مالی سبز و اقتصاد دیجیتال حرکت کند.

وی ارتباط هنگ‌کنگ با سرزمین اصلی چین و سایر نقاط جهان را به عنوان «دو روی یک سکه» توصیف کرد، زیرا به گفته وی آنها به طور متقابل موقعیت شهر را به عنوان یک مرکز مالی بین المللی تقویت می کنند.

هوی گفت: چیزی که ما سعی انجام آن را داریم، این است که ارتباط خود را با پکن تقویت کنیم تا زمینه گسترش سرمایه‌گذاری در هنگ‌کنگ را به سطح جهانی برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha