۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85510671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۹ طرح کشاورزی در گناباد به بهره برداری رسید

۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبر: 85510671
۳۹ طرح کشاورزی در گناباد به بهره برداری رسید

گناباد- ایرنا- یک طرح آبیاری تحت فشار و ۳۸ طرح بازسازی و لایروبی قنات همزمان با هفته جهاد کشاورزی روز یکشنبه در شهرستان گناباد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر جهاد کشاورزی گناباد در حاشیه آیین بهره برداری از این طرحها گفت: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۸۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال اعتبار هزینه و با بهره برداری از آنها برای ۱۱۷ نفر اشتغال ایجاد شده است.

اسماعیل قربانی افزود: از مجموع ۲۴ هزار و ۷۵۰ هکتار زمینهای کشاورزی این شهرستان، آبیاری تحت فشار در افزون بر ۱۴ هزار هکتار از باغ‌ها و زمین‌های زراعی در حال اجراست.

وی ادامه داد: پنج هزار متر لایروبی در ۸۰ رشته قنات گناباد در دست اجراست و مجموع اعتبار مورد نیاز برای لایروبی مجموع قناتهای این شهرستان ۷۰ هزار میلیارد ریال است.

فرماندار گناباد هم با اشاره به کمبود منابع آبی ناشی از خشکسالی سالیان گذشته در این شهرستان بر اجرای طرح‌های هوشمندسازی مصرف آب در این بخش و اهتمام بیشتر رسانه های ارتباط جمعی برای معرفی و فرهنگ سازی آن در بین فعالان بخش کشاورزی تاکید کرد.

رضا نصیری افزود: باید در کنار توجه بیشتر به هوشمند سازی مصرف آب در بخش کشاورزی به تولید برق از نیروگاه‌ها و پنل‌های برق خورشیدی عنایت داشت و این مساله عواید خوبی برای متقاضیان به همراه دارد.

وی ادامه داد: مسوولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی با بهره گیری از خط مشی جهاد سازندگی که در ابتدای انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و رویکرد جهادی دولت سیزدهم خدمات سازنده ای به فعالان این بخش و روستاییان ارایه می دهند.

۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با کشت و زرع بر روی ۲۴ هزار و ۷۵۰ هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و پرورش ۵۰۰ هزار راس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

گناباد با تولید سالانه ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ رتبه نخست، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر رتبه دوم، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز رتبه سوم و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ، رتبه چهاردهم خراسان رضوی را در بین ۳۳ شهرستان این استان دارد.

۲۱ تا ۲۷ خردادماه هفته جهاد کشاورزی نام گذاری شده است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha