تدارک امکانات برای کشتار یک هزار راس دام همزمان با عید قربان در تبریز

تبریز - ایرنا - مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: این سازمان برای عید قربان، امکانات لازم برای کشتار حداقل یک هزار راس دام در این شهر و ارایه خدمات رایگان به شهروندان را انجام داده است.

«کریم قدرتی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در این راستا چندین قربانگاه موقت و دایمی برای ارایه خدمات به شهروندان در این روز آماده شده است، افزود: سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز و میدان دام این سازمان به عنوان محل دایمی برای فروش و کشتار دام فعال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یک گروه کامل در این سازمان آماده ارایه خدمات به شهروندان هستند، اظهار کرد: چهار قربانگاه موقت و یک گروه سیار نیز در سطح شهر به شهروندان خدمات ارایه خواهند داد.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهردار تبریز گفت: با توجه به گرمای هوا و احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو و بیماری های مشترک دامی، شهروندان هرگونه کشتار دام را با نظارت دامپزشکان مستقر در قربانگاه های دایمی، موقت و سیار ذبح کنند.

قدرتی، با تاکید بر رعایت «پیش سرد» گوشت قربانی از سوی شهروندان، ادامه داد: شهروندان، گوشت قربانی و آلایش خوراکی دام را بلافاصله بعد از کشتار مصرف نکنند.

وی یادآور شد: شهروندان برای جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک دامی، گوشت قربانی را به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگهداری و بعد از طی این مدت از آن استفاده کنند.

فردا دوشنبه ۲۸ خرداد همزمان با دهم ذی الحجه عید قربان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha