۱۲ طرح گردشگری در استان اردبیل آماده افتتاح شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اعلام کرد: عملیات اجرایی ۱۲ طرح گردشگری در استان به پایان رسیده و مقدمات افتتاح و بهره برداری از آنها به منظور افزایش رونق صنعت گردشگری فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب روز دوشنبه اظهار کرد: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اجرا شده‌اند و بهره‌برداری از آنها می‌تواند تاثیر به سزایی در توسعه گردشگری استان داشته باشد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه‌ها مبلغی بالغ هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است و انواع هتل، مراکز اقامتی، اقامتگاه‌های بومگردی و مجتمع‌های گردشگری را شامل می‌شود.

محمدی ادیب با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری در اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان اردبیل، ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۲۴۵ نفر اشتغالزایی می‌شود و ۳۲۱ تخت نیز به ظرفیت مراکز اقامتی استان اضافه خواهد شد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در شمال ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha