ذخیره‌سازی ۲ هزار و ۲۰۰ نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بندناف در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - بازرس واحد کنترل کیفی شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نمونه به همت دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف رویان در اردبیل ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش ایرنا، امین خوش‌اخلاق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به ذخیره‌سازی ۹۰ درصد نمونه‌های ارسالی از دفتر اردبیل به دلیل برخورداری از استاندارد لازم اشاره کرد و افزود: بر اساس شاخص‌هایی چون جمعیت، وضعیت اقتصادی و امکانات دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف رویان اردبیل در رتبه دوم گروه چهارم قرار دارد.

وی بیان کرد: خون بندناف دارای سلول‌های بنیادی از نوع خون‌ساز است و در صورت نگهداری، می‌تواند در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به ویژه بیماری‌هایی که منشاء خونی دارند، مورد استفاده قرار بگیرد.

بازرس واحد کنترل کیفی شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان عنوان کرد: سلول‌های بنیادی که هم خون‌ساز و هم غیرخون‌ساز(مزانشیمی) هستند، ویژگی خودنوزایی و تولید سلول‌های تخصصی و متمایز را دارند و اگر جایگزین بافت‌های آسیب دیده شوند، می‌توانند سلول‌های آسیب‌دیده را ترمیم کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت ذخیره خون بندناف برای کسانی که بستگان‌شان دچار انواع بیماری‌های مزمن خونی غیرواگیر و نقص ایمنی هستند، افزود: علم پزشکی از دارو درمانی به سمت سلول درمانی سوق پیدا کرده و استفاده از بانک ذخیره‌سازی خون بندناف مشابه بیمه سلامت است و به همه خانواده‌ها توصیه می‌شود که از این امکان استفاده کنند.

خوش‌اخلاق گفت: متقاضیان پس از مطالعه شرایط قرارداد می‌توانند از آخر هفته سی و چهارم بارداری نسبت به مراجعه حضوری به یکی از نمایندگی‌ها یا نام‌نویسی و تکمیل پرسش‌نامه پزشکی در سایت شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان اقدام نمایند.

دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف رویان از سال ۱۳۸۷ در استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha