برخورد با تغییر کاربری بیش از ۳۳ هزار متر مربع زمین کشاورزی خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون با تغییر کاربری ۳۳ هزار و ۱۵۰ مترمربع زمین کشاورزی استان برخورد و برای رفع آثار آن اقدام شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی حجت الاسلام رضا براتی زاده روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: یکهزار و ۴۴۰ مورد از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در زمین های زراعی و باغ های استان در این مدت در استان شناسایی شد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مساحت مجموع این موارد ۱۲۵ هزار متر مربع است که در ۸۵۰ مورد پس از طرح شکایت دستگاه ذی ربط برای متهمان پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در ۲۵۶ مورد و در مساحت بیش از دو هکتار تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، در ۴۲ مورد و در مساحت سه هزار ۱۵۰ متر مربع تبصره ۳ ماده ۱۰ همان قانون و در ۲۴۴ مورد و در مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع نیز تبصره یک ماده ۱۰ قانون یاد شده اعمال شد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: حسب مورد و به موجب اقدامات اجرایی دستگاه قضایی و جهاد کشاورزی مستحدثات غیرقانونی قلع و قمع و یا از ادامه عملیات تغییرکاربری غیرمجاز، توسط ضابطان انتظامی جلوگیری شده است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha