فرار مالیاتی در خراسان شمالی رو به افزایش است 

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: فرار مالیاتی در این استان رو به افزایش است که باید پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده روز یکشنبه در نشست شورای قضایی استان اظهار کرد: برخی ضعف ها در نظارت منجر به فرار مالیاتی و یا انحراف در نحوه وصول مالیات از منابع مختلف درآمدی می شود.

وی افزود: میزان فرار مالیاتی در استان در برخی مشاغل در اشکال مختلف از جمله عدم واریز مالیات بر ارزش افزوده مورد وصول از مردم به حساب دولت مشهود و قابل بررسی است.

تاکید بر ضرورت پیشگیری از مظاهر تهدید علیه بهداشت

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به رفتار نامتعارف برخی از شهروندان در ابراز علاقه به نگهداری و مراقبت از حیوانات اهلی ناقل بیماری های مسری و خطرناک در منازل و مکان های پر رفت و آمد گفت: متاسفانه در سایه این رفتارها تعداد حیوانات اهلی مستعد اشاعه عوامل بیماری زا و نیز آمار سگ های ولگرد در شهر افزایش یافته و این امر باعث بروز نگرانی های زیاد در بین شهروندان شده است.

وی افزود: رسالت ذاتی و قانونی دستگاه قضا، پیشگیری و مقابله با مظاهر و مصادیق تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه است و البته اقدامات فرهنگی بازدارنده نیز باید به وسیله نهادهای مختلف از جمله شهرداری و مراکز بهداشتی انجام شود و این نهادها باید پیگیری، اقدام و نتیجه را گزارش کنند.

حجت الاسلام براتی زاده همچنین با تاکید بر نقش مدیران و متصدیان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در ارائه ارشادات حقوقی و قضایی مناسب به مراجعان از برخی عملکردها در این خصوص انتقاد و بیان کرد: متاسفانه برخی مدیران این قبیل دفاتر، مطابق انتظار به رسالت ذاتی و قانونی خود بدرستی عمل نمی کنند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: این در حالی است که ظرفیت ها و قابلیت های مقتضی در این حوزه وجود دارد و فارغ از نگرش های منفعت طالبانه و سوداگرانه می تواند بعنوان یک سازوکار سرعت بخش و تسهیل کننده امور تلقی شود.

وی خاطرنشان کرد: متصدیان این دفاتر باید تمهیداتی فراهم کنند که مراجعان بتوانند در دورنما و چشم انداز پیش رو از مشاوره های سودمند قضایی و حقوقی بهره مند شوند و با علم و آگاهی کافی نسبت سود و زیان خود را از مجرای طرح دعوای حقوقی و کیفری بسنجند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha