رییس کل دادگستری خراسان شمالی: سازوکار نظارت انتخاباتی تقویت شود 

بجنورد-ایرنا رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: مدیران قضایی باید ضمن پایش مداوم روند تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها در جریان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سازوکارهای نظارتی را بیش از پیش تقویت کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده روز پنجشنبه در نشست شورای مدیران قضایی استان اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا با ایجاد فضایی سالم و رقابتی در انتخابات، حقی از کسی ضایع نشود.

وی با تاکید بر ضرورت اعمال نظارت های دقیق و مستمر مدیران قضایی بر روند فعالیت های انتخاباتی افزود: باید به نحوی اقدام و عمل شود که با در اولویت قرار گرفتن و نتیجه بخش بودن سیاست ها و برنامه های مبتنی بر اصول و موازین پیشگیرانه شاهد بروز تخلفات و جرائم احتمالی در حوزه انتخابات نباشیم.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: همچنان که در مراسم تشییع و بدرقه شهدای خدمت، حضور مردم به بهترین شکل ممکن متجلی شد بار دیگر در انتخابات پیش رو، حماسه ای با شکوه، توأم با مشارکت حداکثری ملت بزرگ ایران خلق و اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی در گوش افکار عمومی جهان طنین انداز خواهد شد.

وی اظهار کرد: بخشی از ساز و کار رقم خوردن این دستاورد عظیم در حوزه برگزاری انتخابات پیش رو به عملکرد دستگاه قضایی بر می گردد و در این میان مدیران حوزه های قضایی در تمامی سطوح نقش پررنگ و رسالت خطیری بر دوش دارند.

حجت الاسلام براتی زاده گفت: مدیران قضایی باید بطور میدانی همه فعالیت ها را در فضای عینی و مجازی بطور مداوم رصد کنند و فعالیت های ستادهای انتخاباتی نامزدها را بویژه در حوزه تبلیغاتی در مرکز استان و شهرستان ها تحت نظارت دقیق قرار دهند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در این دوره مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌جمهوری رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha