۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85511112
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

قیمت دام قربانی در گلستان چقدر است؟

۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۳
کد خبر: 85511112
قیمت دام قربانی در گلستان چقدر است؟

گرگان- ایرنا- معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گلستان با اعلام قیمت دام زنده در آستانه عید قربان در استان گفت: برای عرضه دام زنده قربانی هیچ کمبودی در گلستان وجود ندارد.

حسین پهلوانان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دام جزو اولویت‌های سوم بازار بازرگانی محسوب می‌شود و قیمت‌گذاری آن براساس عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت گوشت و دام زنده در سراسر کشور افزایش پیدا کرده که این افزایش قیمت بسته به نوع دام، سن و میزان درصد گوشت و نژاد متفاوت است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گلستان تاکید کرد: در بخش دام، قیمت مشخصی توسط دولت تعیین نشده و در واقع این قیمت‌گذاری جزو وظیفه‌مندی‌های دولت نیست.

افزایش ۲۰ درصدی دام زنده در گلستان

پهلوانان با بیان اینکه شرایط اقلیمی مناسب و فضای سبز مراتع موجب شده در آستانه عید قربان امسال با کمبود دام زنده مواجه نباشیم، تصریح کرد: آمار دام زنده نسبت به سنوات قبل ۲۰ درصد بیشتر شده و از لحاظ تامین دام مشکلی وجود ندارد.

به گفته وی؛ در حال حاضر هر کیلوگرم دام زنده بین سه میلیون و ۵۰ هزار ریال تا سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در گلستان به فروش می‌رسد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گلستان متذکر شد: تیم‌های نظارت در شهرستان‌ها حضور دارند و در میدان‌های عرضه دام بررسی‌های لازم را در خصوص هویت دام انجام می‌دهند اما با توجه به اینکه قیمت‌گذاری دام زنده به صورت دولتی انجام نمی‌شود قیمت ارائه‌شده به انصاف عرضه‌کننده بستگی دارد.

پهلوانان یادآور شد: وقتی قیمت خیلی متفاوت‌تر از عرف باشد و افراد شکایت خود را به مراجع نظارتی ببرند پیگیری لازم انجام می‌شود اما دولت در دام زنده، قیمت‌گذاری ندارد و قیمت‌گذاری دام به صورت کلی به توافق بین خریدار و فروشنده بستگی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha