۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85511157
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سارکوزی نسبت به هرج ومرج احتمالی در فرانسه هشدار داد

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری سابق فرانسه امروز (یکشنبه) در واکنش به تصمیم غیرمنتنظره «امانوئل مکرون» برای انحلال مجلس ملی و برگزاری انتخابات زودهنگام هشدار داد که این تصمیم می‌تواند نتیجه معکوس به همراه داشته باشد و باعث هرج و مرج در فرانسه شود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور محافظه کار فرانسه بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ همچنان یکی از چهره های سیاسی مهم در این کشور قلمداد می شود.

رویترز به نقل از گزارش نشریه فرانسوی «ژورنال دو دیمانش» (Journal du Dimanche) افزود: سارکوزی عنوان کرده است که خروج از هرج و مرج احتمالی ناشی از تصمیم انحلال پارلمان ممکن است چالش انگیز باشد.

وی که روابط دوستانه ای با مکرون رئیس جمهوری کنونی فرانسه دارد، با اشاره به انتخابات پارلمان اروپا در ۹ ژوئن(۲۰ خرداد) گفت: اجازه به مردم فرانسه برای بحث علنی درباره توجیه انحلال پارلمان غیرعادی است و این دقیقا همان چیزی بود که بیش از ۲۵ میلیون فرانسوی به تازگی در پای صندوق های رای انجام دادند.

وی اظهار داشت، خطر بزرگی وجود دارد که آنها به جای عقب نشینی، این خشم خود را بار دیگر تایید کنند.

نظرسنجی انجام شده در روز شنبه بر این نگرانی سارکوزی صحه می گذارد.

نظرسنجی اوپینیون وی- وسولیس(OpinionWay-Vae Solis) که به سفارش روزنامه اقتصادی اکوز (Les Echos) و رادیو کلاسیک (Radio Classique) فرانسه انجام شده پیش بینی می کند که حزب راست افراطی اجتماع ملی در دور نخست انتخابات پارلمان فرانسه که قرار است ۳۰ ژوئن برگزار شود، با کسب ۳۳ درصد آرا پیشتاز خواهد بود. این پیش بینی نشان داد ائتلاف احزاب چپ موسوم به جبهه عمومی ۲۵ درصد و اردوگاه میانه روی مکرون ۲۰ درصد آرا را کسب کند.

مکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از پیروزی اجتماع ملی در انتخابات پارلمان اروپا، پارلمان فرانسه را منحل و ۳۰ ژوئن و هفتم ژوئیه (دهم و ۱۷ تیر ماه) را روز برگزاری انتخابات دو مرحله‌ای تعیین کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha