درمان «زخم پای دیابتی» با سلول درمانی در مشهد میسر شد

مشهد- ایرنا- دانشیار پزشکی مولکولی و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: معالجه بیماری‌های خاص و سخت‌درمان از جمله «زخم پای دیابتی» از طریق سلول درمانی و سلول‌های بنیادی در این دانشگاه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، دکتر حمیدرضا رحیمی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری همایش ارائه دستاوردهای پژوهشی فناورانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: استفاده از تولیدات طب بازساختی و سلول‌های بنیادی از جمله فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که در درمان بیماری‌های مختلف از جمله بیماری زخم پای دیابتی می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: بیماری زخم پای دیابتی که بسیار مزمن و ناتوان کننده است و اغلب منجر به قطع عضو بیمار می‌شود، هم اینک با استفاده از انواع فرآورده‌های سلول‌های بنیادی قابل درمان بوده و لذا استفاده از روش سلول درمانی در مداوای این بیماری بسیار ارزشمند و نوید بخش است.

دانشیار پزشکی مولکولی و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: حوزه‌های درمان‌های نوین و سلول‌های بنیادی و ژن درمانی یکی از بزرگترین فناوری‌ها در کشور بوده و اکنون به مرحله‌ای رسیده که از پژوهش عبور کرده است، به این معنا که پژوهش و فناوری برای درمان به کار گرفته می‌شود.

رحیمی گفت: در همایش ارائه دستاوردهای پژوهشی فناورانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، قصد داریم با کمک خیران فرآیندهای مرتبط با سلول‌های بنیادی را گسترش دهیم تا از این طریق فرآورده‌های سلول‌های بنیادی را در درمان انواع مختلف بیماری‌ها به کار گیریم.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha