۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85511491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در کردستان: ائمه جماعات دانشگاه‌ها به دانش روز مجهز باشند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه امام جماعت دانشگاه‌ها باید در مباحث علمی سرآمد باشند، بر ضرورت به‌روز بودن دانش و اطلاعات ائمه جماعات تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی شامگاه یکشنبه در نشست با ائمه جماعات دانشگاه‌های کردستان در سنندج افزود: ائمه جماعات به دانش روز مجهز باشند، زیرا مخاطب آنان دانشجویان هستند و دانشجو فردی پرسشگر است.

وی همچنین خواستار تلاش مضاعف ائمه جماعات دانشگاه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین دانشجویان شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر سه ویژگی اقامه نماز اول وقت، اقامه نماز به صورت جماعت و حضور قلب به عنوان مهم‌ترین ارکان نماز جماعت تأکید و به نقش کلیدی ائمه جماعات دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ نماز در بین نسل جوان اشاره کرد و از این قشر فرهیخته خواست با تلاش و اهتمام مضاعف، زمینه‌های لازم برای اقامه نماز جماعت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را فراهم آورند.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: مخاطبان ائمه جماعات دانشگاه‌ها جوانان و آینده‌سازان کشور هستند و از این رو، تلاش برای توسعه این امر، سرمایه‌گذاری برای تربیت نسلی متعهد و دین‌دار خواهد بود.

وی خواستار پرهیز ائمه جماعات دانشگاه‌ها از طولانی کردن سخنرانی‌ها و ارائه مطالب به صورت خلاصه، مفید و ارزشمند به دانشجویان شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: دانشجویان به دلیل مشغله‌های فراوان، فرصت کافی برای شنیدن سخنرانی‌های طولانی را ندارند از این رو، ارائه مطالب به صورت مختصر و مفید می‌تواند در جذب و جلب توجه این قشر مؤثر باشد.

استاندار کردستان نیز گفت: اقامه نماز باید سرلوحه کار دانشگاه‌ها و دانشجویان باشد، چراکه توجه به معنویات، کمک به سلامت روح و روان است.

اسماعیل زارعی کوشا بر پیگیری مطالبات ائمه جماعات تاکید کرد و افزود: توجه به نمازخانه‌ها در دانشگاه‌ها و تجهیز این اماکن ضروری است.

فعالیت مستمر ائمه جماعات در دانشگاه‌ها ضروری است

رییس دانشگاه کردستان هم اظهارداشت: توسعه متوازن بدون توجه به سلامت معنوی دانشجویان و فعالیت مستمر ائمه جماعات در دانشگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.

حامد قادرزاده افزود: دانشجویان سرمایه‌های اصلی ما هستند و اگر ما با درایت یک قدم به سمت دانشجویان حرکت کنیم آنها ده‌ها قدم به سمت ما خواهند آمد.

وی افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد دانشجویان از برنامه‌های مذهبی و فرهنگی استقبال می‌کنند و این می‌تواند زمینه بسیار مهمی برای تحقق اهداف دانشگاه باشد.

رییس دانشگاه کردستان ادامه داد: ما باید فرصت مناسب و انگیزه لازم برای انجام فعالیت‌های دینی را داشته باشیم و آنچه که امروز در دانشگاه‌ها به آن نیاز داریم صرفاً نباید به نمازهای یومیه ختم شود.

قادرزاده اضافه کرد: ائمه جماعات می‌توانند نقش کارشناسان فرهنگی در دانشگاه‌ها را ایفا نموده و در این عرصه فعالیت مستمر داشته باشند.

وی گفت: امیدواریم تلفیق مناسبی از دانش و دین را در دانشگاه داشته باشیم و در هرجا که الگوهای مناسبی در بحث دینی و علمی وجود داشت آن را به دانشجویان ارائه دهیم.

رییس دانشگاه کردستان در تشریح موضوع جهاد تبیین به مطالبه رهبر معظم انقلاب از این نهاد اشاره کرد و گفت: انتظار مقام معظم رهبری این است که ابتدا به تبیین علمی دین در فضای دانشگاه بپردازیم و در وهله بعد برای افرادی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند الگوی عملی و پناهگاه قابل اطمینان باشیم.

قادرزاده یادآور شد: دانشجویان اگر از طریق روحانیون هدایت شوند به مرور فاصله مسجد با دانشگاه کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش سلامت و بهره‌وری سازمانی یکی از آثار توجه به نماز است که می‌تواند با فرهنگ‌سازی در سازمان اشاعه یابد و تلفیق دین و دانش کمک می‌کند شکاف بین استاد و دانشجو نیز کمتر شود.

رییس دانشگاه کردستان تأکید کرد: نماز به‌عنوان یک اصل اساسی در دین مبین اسلام مطرح است که ارتباط انسان با خداوند را برقرار می‌کند.

در این همایش جمعی از مسئولان دانشگاهی و ائمه جماعات دانشگاه‌های مختلف کردستان به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha