۲۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1541
کد خبر: 85511672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت یاسوج: عید قربان، نماد توحید و بندگی است

یاسوج- ایرنا- امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های نماز عید قربان، این عید را مظهر و نماد توحید و بندگی دانست و گفت: عید قربان یادآور ایمان و اطاعت حضرت ابراهیم (ع) در برابر فرمان الهی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم، امام جمعه موقت یاسوج، در این خطبه‌ها با اشاره به مقام والای عید قربان و جایگاه آن در نزد خداوند، گفت: این عید یادآور ایمان و اطاعت حضرت ابراهیم (ع) در برابر فرمان الهی است و انسان در این روز باید از عزیزترین داشته‌های خود در راه خدا بگذرد تا به مقام قرب الهی برسد.

وی با بیان اینکه قربانی کردن از ابتدای خلقت بشر وجود داشته و حضرت ابراهیم (ع) نیز در این امتحان الهی سربلند بیرون آمد، افزود: عید قربان مظهر و نماد توحید و بندگی است و به قدری نزد خداوند ارزشمند است که این روز را شفیع قرار می‌دهیم.

امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: مکان‌ها و زمان‌هایی خاص نزد خداوند مقدس هستند که مسجد النبی، مسجد الحرام و روز عید قربان از جمله این موارد به شمار می‌روند.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضور در نماز عید قربان، این عید بزرگ را جشن گرفتند. در این روز، نمازگزاران پس از اقامه نماز، با قربانی کردن گوسفند و نذر و نیاز، شکرگزاری خود را از نعمات الهی به جا آوردند. همچنین، طبق سنت حسنه، گوشت قربانی بین نیازمندان و اقشار کم‌بضاعت توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha