سیل حدود ۲۰۰ میلیارد ریال به جاده دوآب - بلده شهرستان نور خسارت زد +فیلم

نوشهر - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور، میزان خسارت ناشی از سیل به جاده دوآب - بلده این شهرستان را حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

سیدرضا سجادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این حادثه عصر روز جمعه هفته گذشته با بارندگی رگباری در ارتفاعات بخش بلده رخ داده بود

وی اظهار کرد : سیل حجم انبوهی مصالح و ضایعات کوهی را همراه خود آورد و به ۲۰ نقطه مسیر ارتباطی محور دوآب - بلده خسارت زد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده با اظهار آنکه این محور خط اتصال پل زنگوله جاده کندوان به جاده هراز و رویان شهرستان نور است، گفت : در حادثه سیل محور کندوان اغلب خودروها پس از گذر از قطعه دوم آزاد راه - شمال برای رسیدن به غرب یا شرق مازندران این مسیر را انتخاب می کردند

به گفته این مسوول، در زمان حاضر مصالح و ضایعات کوهی آورده شده سیل در سطح محور با استقرار ماشین آلات سنگین و همراهی راهداران جمع آوری شده اما باید برای جلوگیری از تکرار این حوادث از سوی مسوولان امر اقدام اساسی کرد.

سجادی، اجرای طرح های آبخیزداری را یکی از راهکارهای اساسی برای پیشگیری از وقوع سیلاب و خسارت به این محور معرفی کرد.

بخش کوهستانی بلده نور با ۴۶ روستا و جمعیت ۱۲ هزار نفری دارای ۱۲۰ کیلومتر جاده اصلی و ۳۰۰ کیلومتر راه فرعی است. اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha