حفاری ۲ حلقه چاه آب شرب در کنگاور به اتمام رسید

کنگاور - ایرنا - روند حفاری ۲ حلقه از چاه‌های اضطراری آب شرب شهر کنگاور به اتمام رسیده و به زودی ظرفیت تامین صدها لیتر آب در این شهر ایجاد می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، فرماندار شهرستان کنگاور در بازدید از روند حفاری این چاه‌ها با اشاره به شروع فصل گرما و تنش آبی در این شهرستان اظهار کرد: حفاری و لوله گذاری ۲ حلقه چاه سلیمان آباد و شهرک حسن آباد که در ۹ اردیبهشت سال جاری کلنگ زنی شده بودند، به اتمام رسیده و در مرحله تست پمپاژ است.

ایرج صادقی خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته، مقرر شد که در اسرع وقت ۲ حلقه چاه مذکور به مرحله بهره برداری برسد. همچنین بعد از اتمام پروژه فوق، حفاری یک حلقه چاه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر امور آبفا شهرستان کنگاور نیز از شهروندان درخواست کرد با رعایت مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان، با نصب مخزن ذخیره و پمپ تأمین فشار بعد از آن در ملک خود، از افت فشار آب در طبقات فوقانی جلوگیری نمایند.

فرزاد امیری افزود: نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه تخلف محسوب شده و باعث آسیب به کنتور و تغییر در فشار هیدرولیکی شبکه می شود، لذا شهروندان باید از نصب پمپ به صورت مستقیم بر روی کنتور اکیداً خودداری نمایند.

وی همچنین در مورد منابع تامین آب شرب شهرستان کنگاور نیز گفت: ۱۱ حلقه چاه برای تامین آب آشامیدنی مردم این شهرستان حفر شده و اکون از آنها بهره برداری می شود.

به گفته او شهرستان کنگاور حدود ۱۸ هزار مشترک آب دارد.

این شهرستان با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

مدیر امور آبفا، مدیر امور آب به همراه مشاوران شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان کرمانشاه فرماندار کنگاور را از پیشرفت پروژه حفاری ۲ حلقه چاه در سلیمان آباد و شهرک حسن آباد این شهرستان همراهی کردند.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha