محیط‌بان کرمانشاهی از معاون رییس جمهور نشان خدمت گرفت

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: «سردار رستمی» محیط‌بان اهل بخش باینگان شهرستان پاوه به عنوان محیط‌بان نمونه ملی انتخاب و موفق به دریافت نشان خدمت از معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست شد.

سعید دزفولی‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مراسم تجلیل از محیط بانان نمونه کشور که در تبریز برگزار شد همچنین از ۲ محیط بان دیگر به نام های یاسر باقری از شهرستان صحنه و یزدان اعظمی از شهرستان سنقروکلیایی نیز به عنوان محیط بانان برتر استانی تجلیل شد.

وی اضافه کرد: روز ملی محیط‌بان همه ساله همزمان با میلاد مسعود امام رضا(ع) ضامن آهو در تقویم مشاغل نام‌گذاری شده است و هرساله این مراسم در مشهد مقدس برگزار می‌گردد، اما امسال بدلیل سانحه ناگوار بالگرد رییس جمهور شهید در منطقه حفاظت شده دیزمار (شهید جمهور) و همراهی محیط بانان در عملیات جستجو، این مراسم ۲۴ خردادماه در تبریز برگزار شد.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: در این مراسم از سه محیط بان نمونه ملی، محیط بان برتر استانی، خانواده شهدا و جانبازان سازمان حفاظت محیط زیست با اهدای جوایزی تجلیل شد.

محیط‌بان کرمانشاهی از معاون رییس جمهور نشان خدمت گرفت

به گزارش ایرنا و براساس اعلام یگان حفاظت سازمان محیط زیست، هم اکنون تعداد سه هزار و ۷۰۰ محیط بان در سطح کشور وجود دارد که برای استاندارد سازی حداقل به هفت هزار و ۸۰۰ محیط بان دیگر نیز نیاز است.

در استان کرمانشاه نیز در مجموع ۱۰ منطقه به وسعت ۲۶۰ هزار هکتار مساحت تحت عنوان مناطق چهارگانه شامل سه پناهگاه حیات وحش، پنج منطقه حفاظت شده، ۲ اثر طبیعی ملی و ۲ منطقه شکار ممنوع وجود دارد که زیر پوشش سازمان محیط زیست است.

براساس استانداردهای جهانی به ازای هر هزار هکتار یک محیط بان تعریف شده است که این میزان در استان به ازای هر ۲ هزار و ۱۶۶ هکتار یک محیط بان وجود دارد که عملا ۱۲۰ محیط بانی که در استان وجود دارد تنها قادر به نظارت به حدود ۵۰ درصد از این ۲۶۰ هزار هکتار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha