۴۰ سنجاب در طبیعت کرمانشاه رهاسازی شد

۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳
کد خبر: 85520273
۴۰ سنجاب در طبیعت کرمانشاه رهاسازی شد

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از رهاسازی ۴۰ سنجاب کشف شده از شکارچیان و قاچاقچیان در زیستگاه‌های طبیعی استان خبر داد.

سعید دزفولی‌نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سنجاب ها به همت کادر درمان مرکز تیمار حیات وحش سازمان محیط زیست تیمار و بازپروری شده بودند.

وی افزود: همچنین چهار قلاده روباه معمولی و یک سر خارپشت نیز در مناطق طبیعی و زیستگاه های استان کرمانشاه رها سازی شدند.

۴۰ سنجاب در طبیعت کرمانشاه رهاسازی شد

وی گفت: یک قلاده کفتار نیز که به علت مصدومیت حدود یک سال تحت مداوا و ۲ عمل جراحی قرار گرفته بود؛ چندی پیش در طبیعت شهرستان کنگاور رهاسازی شد.

وی به رها سازی ۲ بهله دلیجه و ۲ بهله سارگپه نیز اشاره کرد و افزود: تمام گونه های جانوری پیش از رهاسازی از نظر بیماری و سلامت جسمانی زیر نظر دامپزشکان سازمان محیط زیست معاینه شده و قبل از رهاشدن تغذیه کامل برای آمادگی حیوان انجام شده است.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، ضمن قدرانی از دوستداران و حامیان حیات وحش، از مردم خواست حیوانات سالم را اسیر نکرده و در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

پنج منطقه شامل بیستون، قلاجه، بوزین و مره خیل، امروله دالاخانی و نیز بدر و پریشان همچنین سه پناهگاه حیات وحش ورمنجه، زله زرد و قراویز و نیز ۲ اثر طبیعی و ملی غار قوری قلعه و غار پراو در استان کرمانشاه تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد.

کرمانشاه با تنوع اقلیمی و زیستی دارای گونه‌های متنوع جانوری از جمله شوکا، کل و بز، آهو، قوچ و میش، پلنگ، خرس قهوه ای و سایر پستانداران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha