به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، حمید برادران روز سهشنبه با اشاره به راهاندازی ۵۰۰ سامانه ثبت تخلف متوسط سرعت تا پایان سال افزود: راه اندازی در برنامه کوتاه مدتی که تا پایان ۱۴۰۳ پیشبینی شده بیش از ۵۰۰ سامانه ثبت تخلف متوسط سرعت به شبکه معابر بزرگراهی وصل و راهاندازی خواهد شد تا تقریبا تمام بزرگراههای شهر تهران تحت پوشش سامانههای کنترل سرعت لحظهای و متوسط قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه غالبا در سامانههای تجهیزات الکترونیکی امکان خرابی وجود دارد، اظهار کرد: دوربینهای نظارت تصویری به دلایل مختلفی اعم از ایجاد مشکل در کابل شبکه و یا دیوایس، برق، حفاریهای غیراصولی و خارج از برنامه توسط بخش های مختلف ممکن است دچار اختلال شوند.
برادران ادامه داد: خرابیهای روزانه بین هفت تا ۱۰ درصد است که معمولا ۸۰ درصد خرابیها در همان روز رفع میشود.
سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در دوربینهای نظارت تصویری خرابی به صورت دائم نداریم، تاکید کرد: خرابیهایی هم که وجود دارد نیز به صوت روزانه و هفتگی بررسی و رفع می شود.
وی با بیان اینکه شرکت کنترل ترافیک تقریبا از سال ۱۳۹۰ رویکرد نصب دروبینهای ثبت تخلف را در دستور کار داشته است، گفت: در طول این سالها اکثرا بودجههایی که تخصیص داده شده به پوشش حداکثری شهر تهران است بنابراین با توجه به اینکه سامانهها در حال حاضر بالغ بر ۱۰ سال کارکرد دارند و عمر مفیدشان کاهش پیدا کرده است؛ در این دوره گذر ما با خرابی تجهیزات سامانه ثبت تخلف مواجه هستیم.
برادران با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۳۵ درصد از خرابی ها در دوربینهای ثبت تخلف سرعت است، اضافه کرد: همکاران در تلاش هستند تا جایی که میتوانند این تجهیزات را احیا کنند اما گاها بازسازی آنها نیاز به هزینه بیشتری نسبت به خرید دوربین دارد کما اینکه تکنولوژی پایینتر است.
وی یادآور شد: سامانه قدیم تنها خودرو متخلف را ثبت و ضبط میکرد اما اکنون میتوانیم ترددهای تمام خودروها را در دوربینهای جدید ثبت کنیم؛ به همین علت به نظر میرسد دیگر نیازی به اورهال دوربینهای قدیمی نداریم و باید با تجهیزات جدید آنها را جایگزین کنیم.
برادران با اشاره به اینکه بیش از سه هزار و ۵۰۰ سامانه دیگر نیز برای توسعه دوربینهای سطح شهر تهران پیشبینی شده است، افزود: این دوربینها برای تمام سامانهها از جمله دوربینهای نظارت تصویری، کنترل خطوط ویژه، خطوط اضطرار، محدوده کنترل آلودگی هوا، محدوده ورود کامیون ممنوع، خطوط ویژه اتوبوس، خطوط اضطرار داخل تونل پیشبینی شده است.
نظر شما