طرح جامع مدیریت هوشمند شهری تبریز در حال اجراست

تبریز - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز گفت: طرح جامع مدیریت هوشمند شهری برای افزایش ایمنی تردد و کنترل ترافیک، با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال در این شهر در حال اجراست.

«محبوب عبداله پور» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف گذاری این طرح، فعالیت ۲ هزار دستگاه دوربین ثبت پلاک و کنترل سرعت تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر است.

وی اظهار کرد: طرح جامع مدیریت هوشمند شهری بر اساس برنامه راهبردی عملیاتی مدیریت شهری در سه فاز جداگانه طراحی شده و فاز اول این طرح در حال تکمیل است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز با اشاره به تاثیر کلیدی مدیریت علمی و هوشمند کلانشهر تبریز در افزایش ایمنی تردد و کنترل ترافیک شهر گفت: تکمیل این طرح طبق برنامه ریزی های انجام شده است موجب روانسازی ترافیک، اطلاع رسانی در لحظه به کاربران سیستم حمل و نقل در زمان بروز ترافیک و تصادف و کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و تصادفات در سطح شهر می شود.

عبداله پور، با بیان اینکه در اجرای فاز اول طرح جامع مدیریت هوشمند شهری، ۵۰۰ دستگاه دوربین ثبت پلاک و کنترل سرعت در مناطق مختلف این شهر در حال نصب است در اجرای فاز اول طرح جامع مدیریت هوشمند شهری در تبریز، ۵۰۰ دستگاه دوربین ثبت پلاک و کنترل سرعت در مناطق مختلف این شهر در حال نصب است، ادامه داد: هم اکنون تعداد دوربین های نصب شده در مناطق مختلف این شهر به ۴۶۱ دستگاه رسیده است.

وی یادآور شد: در زمان کنونی دوربین های ثبت پلاک و کنترل سرعت از جمله در خیابان های رضانژاد، کریم خان، ساری زمی، کسایی( یاغچیان)، شهرک های پرواز و اندیشه و سه راهی خاوران نصب و راه اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز گفت: هم اکنون ۳۹ دستگاه دوربین نیز در جاده باسمنج و مسیرهای آناخاتون، پاسداران، چایکنار، کمربند میانی و محدوده زوج و فرد تبریز در حال نصب و راه اندازی است.

عبداله پور، افزود: زیرساخت ها، دکل ها و سامانه های لازم برای اجرا و نصب این دوربین ها در این مناطق تهیه شده است و تا ۲ هفته دیگر در محل های مشخص شده، نصب می شوند.

وی اظهار کرد: فاز دوم این طرح شامل اجرا و نصب ۶۸۰ دستگاه دوربین با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال است فاز دوم این طرح شامل اجرا و نصب ۶۸۰ دستگاه دوربین با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال است که از طریق مناقصه عمومی به پیمانکار واجد شرایط واگذار شده و هم اکنون تجهیزات و دوربین های مورد نیاز خریداری شده است و در فاز سوم اجرای این طرح نیز ۸۲۰ دستگاه دوربین در مناطق مختلف شهر نصب می شود.

در فاز سوم اجرای این طرح نیز ۸۲۰ دستگاه دوربین در مناطق مختلف شهر نصب می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز گفت: با توجه به اینکه تبریز قطب درمانی شمالغرب کشور محسوب می شود به علت افزایش سرقت در مراکز پر تجمع مانند روبروی بیمارستان ها در سال های گذشته، به منظور افزایش امنیت خودروها، شهروندان و مراجعان شهرستانی به بیمارستان ها، تجهیز مقابل این مراکز به دوربین های هوشمند در دستور کار قرار گرفت.

عبداله پور، ادامه داد: در این راستا تاکنون نصب دوربین های هوشمند روبروی بیمارستان های امام رضا(ع)، شهید مدنی، مردانی آذر، عالی نسب، شمس و ولیعصر در فاز اول انجام شده استنصب دوربین های هوشمند روبروی بیمارستان های امام رضا(ع)، شهید مدنی، مردانی آذر، عالی نسب، شمس و ولیعصر در فاز اول انجام شده است و برای بقیه بیمارستان ها نیز در فاز دوم طرح مدیریت هوشمند شهری اقدام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha