عضو شورای شهر: اهمال در رسیدگی به درختان بوستان چیتگر جبران ناپذیر است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر گونه اهمال کاری و تعلل در رسیدگی سریع به درختان آفت زده بوستان جنگلی چیتگر جبران ناپذیر است و آسیب‌های جدی بدنبال خواهد داشت.

مهدی پیرهادی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده مطلع شدیم که تعدادی از درختان بوستان جنگلی چیتگر دچار آفت شده‌اند و بیماری آنها قابل سرایت است یعنی از یک درخت به درخت دیگر منتقل می‌شود اگر این روند ادامه یابد، کل بوستان در معرض خطر بزرگی قرار می‌گیرد.

وی وضعیت فعلی بوستان چیتگر را نامطلوب برشمرد و افزود: باید هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکل زیست محیطی اقدام شود و در صورت لزوم تمامی درختان آفت زده قطع و برداشته شوند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تاکنون چندین بار در جلسات متعدد شورای شهر در این باره تذکراتی ارایه داده‌ایم البته از دادستانی تهران بخاطر آنکه به موضوع مطروحه اهتمام ویژه داشته‌اند، تشکر می‌کنیم.

پیرهادی در پاسخ به اینکه کلید دار بوستان‌های جنگلی شهر تهران کیست؟ گفت: مالکیت این بوستان متعلق به سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی است و شهرداری تهران تنها به عنوان بهره‌بردار، بوستان‌های جنگلی پایتخت را در اختیار دارد.

عضو شورای شهر: اهمال در رسیدگی به درختان بوستان چیتگر جبران ناپذیر است

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رفع مشکل بوستان جنگلی چیتگر نیاز به عزم ملی دستگاه‌های متولی دارد، یادآور شد: به نظر می‌رسد باید برای رفع این مشکل هم سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی استان تهران و هم شهرداری تهران و هم دادستانی به اجماع برسند و تصمیمی واحدی را اتخاذ کنند.

پیرهادی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه آیا تاکنون تذکرات شورا در حل مساله اثرگذار بوده است یا خیر گفت: بی تردید این تذکرات اثرات خود را داشته و دیدیم که تا حدودی مشکل بوستان جنگلی سرخه حصار پیگیری و رفع شد هر چند هنوز مشکلاتی بطور کامل برطرف نشده است.

این عضو شورای شهر از دادستانی تهران خواست تا نسبت به موضوع رفع مشکل بوستان چیتگر ورود کرده و آن را با جدیت دنبال کند.

بیشتر بخوانید:

جمع آوری ۸۰۰ اصله درخت آفت زده/ بوستان چیتگر پس از سال‌ها سیراب شد

دادستان تهران: ظرف یک هفته طرح کاداستر در بوستان چیتگر اجرا شود

به گزارش ایرنا، پیش تر ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در ۲۴۱ جلسه شورای شهر گفته بود که از هشت هزار و ۸۰۰ اصله درختی که سال گذشته دچار خشکی شده و یا آفت زده بود، ۸۰۰ اصله توسط پیمانکار منابع طبیعی جمع‌آوری و مابقی در انی بوستان بلاتکلیف رها شده‌اند.

وی با اشاره به آفت درختاین این بوستان ابراز نگرانی کرده بود که آفت به سایر درختان نیز سرایت کند.

به گفته وی؛ ۱۰ سال است که این وضعیت برای درختان در بوستان چیتگر بوجود آمده است.

عضو شورای شهر: اهمال در رسیدگی به درختان بوستان چیتگر جبران ناپذیر است

بوستان جنگلی چیتگر، یکی از پارک های قدیمی تهران است که در منطقه ۲۲ غرب پایتخت در مسیر آزاد راه کرج واقع شده است و حدود ۸۷۴ هکتار وسعت دارد.

این بوستان به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است که بخش شرقی ۲۵۳ هکتار و بخش غربی ۶۵۸ هتکار وسعت دارد.

این بوستان در نزدیکی دریاچه چیتگر یا شهدای خلیج فارس جای گرفته و از سمت جنوب به آزادراه تهران–کرج، از شمال به اتوبان حکیم غرب یا شهید همدانی، از غرب به شهرک سرو آزاد و پیکان شهر و باغ گیاه‌شناسی و از شرق به منطقه خرگوش دره محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha