از شنیدن درد و دل مردم محله محروم تا بازدید از بازار طلا و فرش تبریز + فیلم و عکس

تهران- ایرنا- نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در سفر به تبریز ضمن بازدید از مناطق محروم این شهر به گلایه‌ها و درد و دل‌های مردم در موضوعات مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گوش کرد و اجرایی کردن مدیریت محلی را راهکار حل مشکل ناهماهنگی در انجام پروژه‌های شهری دانست.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی امروز - سه شنبه ۲۹ خردادماه - در حاشیه سفر به تبریز در منزل آیت الله محمدتقی آل هاشم پدر شهید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز حضور یافت و گفت: این شهید بزرگوار تحول عمیقی در مواجهه با مردم ایجاد کرد و تا ابد ماندگار شد.

وی اظهار داشت: حادثه سقوط بالگرد برای ایران تاسف بار بود اما برای تبریز دوچندان تاسف بار شد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این مصیبت برای تبریز غیرقابل جبران و آل هاشم افتخار و الگوی بزرگی برای ما بود، آن شهید بزرگوار تحولات عمیقی در تبریز ایجاد کرد و سبک مواجهه با مردم را تغییر داد.

زاکانی تصریح کرد: شهید آل هاشم تحول عمیقی در مواجهه با مردم ایجاد کرد و تا ابد ماندگار شد.

وی با ابراز تاسف از شهادت استاندار آذربایجان شرقی، از وی به عنوان مدیری توانمند یاد کرد.

حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل امام جمعه موقت تبریز نیز در این دیدار با بیان این که مشارکت حداکثری التیام بخش داغ شهدای خدمت است، اظهار امیدواری کرد: حضور زاکانی در انتخابات منجر به افزایش مشارکت شود.

پدر شهید آل هاشم به علت تالم خاطر در این دیدار صحبتی نکرد.

مردم آذربایجان فعالانه در انتخابات شرکت کنند

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفر به تبریز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مردم تبریز در طول تاریخ نقش مهمی ایفا کرده اند.

علیرضا زاکانی افزود: مردم تبریز و آذربایجان همواره در طول تاریخ نقش آفرین بوده و این موضوع در دوران انقلاب و دفاع مقدس به عینه و بیش از سایر دوران ها دیده شده است.

وی افزود: نقش مردم تبریز در چهلم شهدای قم در تاریخ ماندگار است و نشان دهنده عشق و علاقه آن ها به انقلاب است.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تعلق خاطر خود به تبریز بیان داشت: همسر من تبریزی است و پدربزرگ من نیز متعلق به این منطقه است.

زاکانی ادامه داد: حرکت مردم تبریز در صحنه های مختلف، تداوم مسیر استقلال، آزادی، پیشرفت و ترقی ایران است، پیام من به مردم آذربایجان این است که فعالانه در انتخابات حاضر شده و به نامزدی که کارنامه و برنامه دارد ، رای دهند.

از شنیدن درد و دل مردم محله محروم تا بازدید از بازار طلا و فرش تبریز + فیلم و عکس

دیدار زاکانی با خانواده شهید مدافع حرم

زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفر خود با خانواده شهید صادق عدالت اکبری از شهدای مدافع حرم تبریز دیدار کرد.

شهید عدالت اکبری در تاریخ چهارم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در منطقه جنوب غرب به درجه رفیع شهادت نایل شد.

ادای احترام زاکانی به شهدا

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز حاضر و به مقام شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.

وی همچنین در مزار شهید آیت الله محمدعلی آل هاشم حضور یافت و با نثار فاتحه نسبت به این شهید والامقام خدمت ادای احترام کرد.

زاکانی در ادامه برنامه های خود در سفر به تبریز با همراهی یعقوب هوشیار، شهردار تبریز از بزرگترین پروژه بازآفرینی شمالغرب کشور (مسیرگشایی محله ۴۵ متری) که به نام شهید آیت آل هاشم نامگذاری شده است، بازدید کرد.

زاکانی در ادامه به صحبت‌های مردم محله محروم تبریز گوش کرد و با اشاره به وجود برخی تعارضات در اجرای پروژه‌های شهری، گفت: مدیریت محلی در اجرای این پروژه‌ها وجود ندارد و باعث برخی تعارضات می‌شود.

وی در حاشیه بازدید از بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور (مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز ) اظهار کرد: این پروژه بیش از ۲۰ سال متوقف شده بود ولی از زمان دولت شهید رئیسی فعال و سرعت آن از سال گذشته تشدید شده است.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مدیریت شهری و شهرداری، کار را شروع کرده ولی عدم هماهنگی بین شرکت‌های خدمات دهنده دولتی، مشکل ایجاد کرده است که راه حل آن، مدیریت محلی بر اساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی است.

زاکانی ادامه داد: این اصل از قانون اساسی بیان می‌دارد که باید در هر محله‌ای مدیریت محلی شکل بگیرد و این مدیریت به اقتضای شرایط بتواند فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی را پیش ببرد اما چون الان نیست با تعارضاتی مواجه هستیم.

وی گفت: اگر مدیریت محلی شکل بگیرد، هماهنگی و یکپارچگی در ارائه خدمت به مردم در مدیریت شهری تشکیل یافته و این تعارضات نیز رفع می‌شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مدیریت محلی به منابع مردم تکیه داشته و بیان می‌دارد که باید با حضور مردم، کارهای بزرگ را دنبال کرد بنابراین ماحصل این مدیریت، سرعت گرفتن پروژه‌های شهری و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی است.

زاکانی با بیان این‌که ۷۸ درصد از مردم در شهرها زندگی می‌کنند، گفت: یکی از برنامه‌های جدی بنده برای تحول سیستم اداری کشور، توانمندسازی و دادن اختیارات به مدیریت‌های محلی با توزیع قابلیت‌ها درکشور است تا تمرکزگرایی کاهش یابد و مدیریت با تکیه بر مردم توزیع شود.

وی ادامه داد: بر اساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی، درهر محله‌ای یک مدیریت از منتخب خود مردم تشکیل یافته و اختیارات و قدرت را به دست می‌گیرد تا در خصوص عمران و آبادانی و موضوعات اجتماعی و رفاه که می‌تواند به دست مردم گرهشایی شود، توسط مدیریت محلی پیگیری شود که این موضوع در دولت خدمت عملی‌ می‌شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با حضور در بازار سرپوشیده تبریز و بازار مظفریه ، در کنار دیدار با بازاریان از حجره‌های فرش و طلا بازدید کرد و به داخل حجره‌های اصیل فروش فرش رفت و جویای مشکلات صنعت فرش تبریز شد که یکی از این حجره داران گفت: صادرات نداریم و با تحریم‌های‌ داخلی مواجه هستیم و حتی ثبات قانونی نداریم.

زاکانی خطاب به بازاریان تبریز اظهار داشت: شفاف و صریح توضیح دهید که اگر موانع رفع شود چقدر ظرفیت تولید و صادرات داریم ؟

نامزد ریاست جمهوری پس از دیدار با بازاریان تیربز، در مسجد تاریخی مقبره این مکان حاضر شد و با نمازگزاران دیدار و گفت و گو کرد.

زاکانی همچنین با سید محمدتقی قاضی طباطبایی فرزند آیت الله شهید محمدعلی قاضی طباطبایی دیدار کرد.

وی حضور در این مسجد تاریخی را مایه افتخار خود دانست و گفت: شهید قاضی نقش بسیار مهمی در جریان انقلاب اسلامی در آذربایجان داشت.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بازار تبربیز اصالت خود را حفظ کرده و پویایی لازم را در اقتصاد منطقه دارد، این مسجد تاریخی و مهم در مرکز بازار تبریز نسل در نسل با خاندان بزرگ قاضی طباطبایی همراه بوده است.

زاکانی پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد مقبره، تا ساعاتی دیگر در سالن شهید صمد اقدمی تبریز سخنرانی عمومی خواهد داشت.

زاکانی‌ پس از اقامه نماز ظهر در جمع اصناف بازار کفاشان قرار گرفت.

زاکانی در جمع هواداران خود در سالن شهید اقدمی تبریز

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت پیشرفت بنده با گفتمان پاک باش و خدمتگزار، مدیریت های محلی را تقویت کرده و توسعه می دهد.

زاکانی روز سه شنبه در جمع هواداران خود در سالن شهید اقدمی تبریز، افزود: بر این اساس باید دولت ملی کمک حال مدیریت های محلی و بالعکس عمل کنند تا توسعه ایران اسلامی تسربع شود.

وی با اشاره به همکاری های مناسب دولت سیزدهم و شهرداری تهران افزود: بر اثر همین امر و همکاری خوب مدیریت محلی با دولت، شاهد شکوفایی و اجرای طرح های اثرگذار بودیم.

زاکانی زبان پرمحتوای ترکی را گل معطر گلستان ایران دانست و با تاکید بر اینکه در دولت خدمتگزار توجه به اقوام و به خصوص آذربایجان اولویت است، گفت: با محوریت عدالت در چهارچوب قوانین متعالی برای اقوام فرصت های برابر ایجاد می کنیم.

وی شکوفایی استعدادهای مناطق مختلف را از اولویت های اصلی دولتش خواند و ادامه داد: توجه به ظرفیت های آذربایجان و کمک به تحقیق آنها رسالت دولت خدمت است. برخی مناطق کشور عقب افتادگی ناشی از عدم رسیدگی دارند مثل آذربایجان که باید با ادامه دولت رئیسی آنها را جبران کنیم.

به گفته وی مدیریت محلی در قالب اصل ۱۰۰ قانون اساسی تصریح شده که متاسفانه تاکنون اجرا نشده است.

وی با اشاره به اینکه استمرار حماسه بدرقه شهدای خدمت در صحنه انتخابات ادامه خواهد یافت، گفت: ملت ایران در همه صحنه ها برای جهانیان الگو بودند و ملت آذربایجان مهد شجاعان و غیورمردان است که در پای صندوق های رای آن را اثبات می کنند، چون این خطه دیار باکری ها و سفیع زاده است.

این نامزد ریاست جمهوری افزود؛ انقلاب به ما آزادی، استقلال، عدالت، مدنیت و پیشرفت داد، اما در این مسیر کسانی بودند که غافل شده اند، کسانی که به دنبال در میدان بودن مردم نیستند و حتی مسئولیت هم گرفتند و برای ما عبرت شدند.

زاکانی دهه ۱۳۹۰ را برای ملت ایران دهه خسران و عبرت عنوان کرد و گفت: ما به هیچ عنوان نباید به آن دوران برگردبم و باید راه شهید رئیسی را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی خود را سرباز و فدایی نظام و تابع محض ولی فقیه می دانست، اضافه کرد : او خادم مردم بود و خواب را از چشم دشمنان ربوده بود و باید با تمام طرفیت ها به میدان رویم و پای صندوق های رای حاضر شویم، چون مکلفیم راه شهدای جمهور را ادامه دهیم و برای ادامه راه رئیسی در میدان باشیم و با اژدهای هفت سر فساد مبارزه کنیم.

وی ادامه داد: عده ای می خواهند ما را ارتجاع داده و برگشت به گذشته کنند و آنها کشور را به خاک سیاه نشاندند.

زاکانی ادامه داد : باید به سمت تمدن نوین اسلامی برویم و دولت رئیسی مقدماتی را فراهم کرد اما مردم هنوز تحت فشارند و امکانات کشور برای تحول بزرگ مهیا نشده است.

وی با بیان اینکه فقط آذربایجان برای بدخواهان ایران بس است که چشم طمع به خاک ما دارند، گفت: مردمان این دیار در طول تاریخ پیشتاز بودند و مقدمات انقلاب را ایجاد کردند.

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha