۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴
کد خبر: 85512385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحلیلگران: آمریکا در مسائل هوش مصنوعی ریاکارانه عمل می‌کند

تهران- ایرنا- تحلیلگران در رابطه با مذاکرات بین مقام‌های آمریکایی و چینی در زمینه هوش مصنوعی، اظهار داشتند: واشنگتن در این حوزه ریاکارانه عمل می‌کند و فقط به دنبال کشف توانایی‌های نظامی پکن است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، تحلیگران در رابطه با دیدار وزیران دفاع چین و آمریکا، اظهار داشتند: پکن و واشنگتن درباره مسائل تایوان و دریای جنوبی چین با هم گفت‌وگو داشتند اما درباره نگرانی‌های جامعه جهانی یعنی استفاده نظامی از هوش مصنوعی، نه تنها با هم همکاری نمی‌کنند بلکه با یکدیگر نیز مقابله می‌کنند.

این گزارش یادآوری کرده است که در دیدار دونگ جون با وی‌لوید آستین همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست «شانگری-لا» سنگاپور در مورد هوش مصنوعی گفت‌وگو شد.

دونگ در این نشست از تلاش‌های پکن برای مدیریت خطرات ناشی از فناوری هوش مصنوعی در چارچوب‌های سازمان ملل متحد و ابتکار جهانی شی جین‌پینگ رییس جمهوری چین خبر داد.

این اظهارات در حالی بیان شده که واشنگتن تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا از طریق یک کمپین سیاسی در مورد استفاده نظامی مسئولانه از هوش مصنوعی که بیش از ۵۰ کشور به جز چین عضو آن هستند را رهبری کند.

جائو تانگ عضو ارشد برنامه سیاست هسته‌ای بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی، اظهار داشت: آمریکا و چین برای بررسی مسائل هوش مصنوعی، باید موانع سرراه بردارند، اما این موانع به رقابتی فزاینده بین دو کشور مربوط است.

واشنگتن و پکن اولین گفت‌وگوهای خود را در مورد هوش مصنوعی در اواسط اردیبهشت سال جاری در شهر ژنو، برگزار کردند. در این نشست، مقام های آمریکایی نگرانی‌های خود را در مورد آنچه سوء استفاده چین از هوش مصنوعی نامیدند، مطرح کردند و پکن هم واشنگتن را به دلیل اعمال محدودیت‌ها و سرکوب‌هایش، محکوم کرد.

جائو افزود: پکن در مورد کاهش توسعه هوش مصنوعی خود، مردد است، زیرا از آن برای درگیرهای احتمالی با واشنگتن می‌تواند استفاده کند.

پل دین مسئول کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه آمریکا در اوایل ماه مه (اردیبهشت) در رابطه با استفاده نظامی از هوش مصنوعی، تاکید داشت: واشنگتن بسیار روشن و واضح توضیح داده است که فقط انسان‌ها در مورد استفاده از تسلیحات هسته‌ای، تصمین بگیرند. از مقام های چینی و روسی خواست تا بیانیه مشابهی در این خصوص صادر کنند.

بر اساس این گزارش، ۲ طرف تاکنون هیچ گفت‌وگوی خاصی در مورد استفاده نظامی از هوش مصنوعی انجام نداده‌اند، اگرچه خطرات گسترده‌تر ناشی از این فناوری در مذاکرات ژنو که نمایندگان نظامی در آن حضور نداشتند، مطرح شد.

سرهنگ جوچی جائو معاون مرکز مطالعات راهبردی علوم و فناوری دانشگاه ملی فناوری دفاع چین، در مصاحبه با نشریه گلوبال تایمز، اظهار داشت: آمریکا در مسائل هوش مصنوعی ریاکارانه عمل می‌کند و فقط به دنبال کشف توانایی‌های نظامی پکن است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha