پیش‌بینی برداشت ۱۱۴ هزار تن جو از مزارع آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز برداشت جو از سطح ۵۲ هزار هکتار از مزارع استان گفت: امسال ۱۱۴ هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف می شود.

علی دیانتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این استان ۱۵ هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع استان به صورت آبی و ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به صورت دیم برای کشت جو اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به بارندگی های مناسب در سال زراعی جاری، مزارع جو از وضعیت مناسبی برخوردار هستند و پیش بینی می شود از مزارع دیم به طور متوسط یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار و از مزارع آبی چهار هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار محصول برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: ارقام مورد استفاده در مزارع آبی شامل بهمن، جلگه و مهتاب بوده و در مزارع دیم از ارقام سهند، انصار، آبیدر، آردا و قافلان استفاده شده است.

وی افزود: خرید جو با مباشرت تعاون روستایی استان در ۱۳ شهرستان و با قیمت ۱۰ هزار تومان و با افت مفید سه درصد و غیر مفید ۲ درصد و با نظارت کارشناسان مدیریت زراعت جهاد کشاورزی استان انجام می شود.

پیش‌بینی برداشت ۱۱۴ هزار تن جو از مزارع آذربایجان‌غربی

دیانتی با اشاره به طرح جهش تولید در دیم زارهای استان اشاره کرد: با مشارکت ۳۴ هزار نفر از زارعان استان در طرح جهش تولید در دیم زارها ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی استان که زیر کشت غلات و به صورت عمده گندم است به این امر اختصاص یافته و اجرایی شدن این طرح کمک شایسته ای به افزایش تولید در اراضی زیر کشت داشته است.

وی گفت: از مجموع ۳۵۰ هزار هکتار از مزارع زیر پوشش ابلاغی طرح جهش تولید در دیم زارها، تحقق ۱۰۰ درصدی را شاهدیم و تاکنون بیش از۲۶۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت محصول گندم، ۳۳ هزار و ۴۵۴ هکتار محصول جو، ۳۶ هزار و ۸۰۲ هکتار نخود و یکهزار و ۶۴۳ هکتار زیر کشت عدس قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در این طرح حدود ۳۶۰ هکتار دانه روغنی گلرنگ، ۸۰۰ هکتار دانه روغنی کاملینا، هشت هزار و ۷۴۵ هکتار علوفه و ۷۰۱ هکتار گیاه دارویی در اراضی دیم استان کشت شده است.

وی اضافه کرد: این طرح در ۱۸ شهرستان استان در سطح یکهزار و ۶۹۹ روستا به غیر از شهرستان چهار برج اجرا می‌شود، بیشترین سطح کشت با ۷۷ هزار و ۴۲۸ هکتار، مربوط به شهرستان بوکان است.

دیانتی افزود: این طرح به منظور استفاده از ظرفیت دیمزارهای استان با هدف پایداری تولید، افزایش تنوع محصول در اراضی دیم در استان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای بیش از ۸۴۲ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که سالانه حدود ۶.۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این اراضی کشت و تولید می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha