۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85512665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: اوضاع در کرانه باختری به شدت وخیم است

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸
کد خبر: 85512665
سازمان ملل: اوضاع در کرانه باختری به شدت وخیم است

تهران-ایرنا-  کمیسر عالی سازمان ملل امروز (سه شنبه) درباره وخامت اوضاع حقوق بشر در کرانه هشدار داد و گفت: تلفات انسانی در غزه و سایر مناطق درگیر جهان افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره افزایش شدید درد و رنج مردم غزه و وخامت اوضاع حقوق بشر در کرانه باختری و از جمله شرق بیت المقدس هشدار داد.

فولکر ترک گفت که تا ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) ۱۵ هزار و ۵۲۸ فلسطینی ازجمله ۱۳۳ کودک از اکتبر (گذشته) توسط نیروهای امنیتی یا شهرک نشین های صهیونیستی به شهادت رسیده اند که در مواردی نگرانی از «کشتارهای غیرقانونی» را افزایش داده است.

فولکر ترک همچنین روز سه شنبه در افتتاحیه جلسه حقوق بشر سازمان ملل گفت، تلفات غیرنظامیان به دلیل درگیری های مسلحانه در سراسر جهان در سال گذشته ۷۲ درصد افزایش یافته است.

وی در این جلسه درباره افزایش نگران کننده شمار تلفات زن و کودک هشدار داد.

این افزایش قابل توجه وخامت اوضاع از لحاظ ایمنی غیرنظامی و تأثیر درگیری های مسلحانه بر جمعیت های غیررزمی در سطح جهان را نشان می دهد.

این مقام سازمان ملل گفت: در سال ۲۰۲۳، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط دفتر من نشان می‌دهد که تعداد کشته شدگان غیرنظامی در درگیری‌های مسلحانه ۷۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، پیشتر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داده بود که افزایش محدودیت‌ها در رفت و آمد فلسطینیان ساکن در کرانه باختری مانع دسترسی آنها به مراقبت‌های بهداشتی مورد نیازشان یا دسترسی آمبولانس‌های این مراکز به بیمارانی که در شرایط اورژانسی و اضطراری قرار دارند، شده و بر وخامت اوضاع بهداشتی این منطقه افزوده است.

تدروس آدهانوم ضمن اشاره به اینکه نیروهای رژیم صهیونیستی با بستن گذرگاه‌های کرانه باختری، ایجاد موانع خودسرانه و بازداشت کارکنان بهداشتی، بعضاً حتی اقدام به محاصره کامل برخی از شهرهای این منطقه کرده‌اند، افزود: این اقدامات باعث محدودیت فزاینده در رفت و آمد در این منطقه شده و دسترسی به مراکز بهداشتی را با مشکل مواجه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha