۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85512761
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لیبرمن: کابینه نتانیاهو یک فاجعه است

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰
کد خبر: 85512761
لیبرمن: کابینه نتانیاهو یک فاجعه است

تهران- ایرنا- «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب موسوم به «اسرائیل بیتنو» رژیم صهیونیستی گفت که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم یک فاجعه است که باید کنار برود.

به گزارش ایرنا به نقل از از خبرگزاری فلسطینی «سما»، لیبرمن امروز سه شنبه تصریح کرد: کابینه نتانیاهو نه راستگرا و نه چپگرا بلکه یک کابینه فاجعه بار است که نیازمند یافتن جایگزین برای آن هستیم.

لیبرمن با انتقاد از معافیت حریدی ها (ارتدوکس های دینی) از خدمت وظیفه اجباری در ارتش رژیم صهیونیستی افزود: درحالی که اسرائیل با تهدیدهای بی سابقه ای در همه جبهه ها روبرو است و کابینه (از طریق نمایندگان خود در کنست) مشغول بررسی قانون (معافیت) خدمت وظیفه حریدی ها است.

پیش نویس قانون معافیت حریدی ها از خدمت وظیفه اجباری اخیرا در قرائت اول در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و با آرای نمایندگان ائتلاف حاکم تصویب شد. یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تنها نماینده ائتلاف حاکم بود که به آن رای مخالفت داد. این قانون باید در قرائت دوم و سوم نیز در کنست تصویب شود.

لیبرمن پیشتر نیز کابینه نتانیاهو را خطری برای موجودیت این رژیم اعلام کرده و گفته بود: باید بین رفتن نتانیاهو، یا فروپاشی اسرائیل یکی را انتخاب کنیم.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲)، توده صهیونیستها و بویژه خانواده های اسیران صهیونیست و همچنین محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو و ائتلاف حاکم را مسئول غافلگیر شدن این رژیم در برابر مقاومت فلسطین و وقوع این عملیات می دانند و از عملکرد نتانیاهو در مدیریت جنگ انتقاد می کنند.

با گذشت بیش از هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از بیش از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha