رئیس دفتر نتانیاهو خواستار برکناری وزیر جنگ شد/ انتقاد اپوزیسیون از قانون معافیت «حریدیها»

تهران-ایرنا- رئیس دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهان برکناری وزیر جنگ این رژیم شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، «تساحی براورمن» رئیس دفتر نتانیاهو پس از رای ندادن «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم به قانون معافیت حریدی ها (ارتدوکس های دینی) از خدمت وظیفه اجباری در ارتش، او را فردی «وقیح» توصیف کرد و خواستار برکناریش شد.

ائتلاف حامی کابینه نتانیاهو در کنست رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه قانون معافیت حریدی ها از خدمت وظیفه اجباری را تصویب کرد.

رادیو ارتش اسرائیل گفت: «علی‌رغم مخالفت یوآو گالانت وزیر (جنگ)، کنست با اکثریت ۶۳ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده، پیش‌نویس قانون معافیت حریدی ها را تصویب کرد.

برپایه این گزارش، ۵۷ نماینده نیز به این پیش نویس قانون رای منفی دادند.

گالانت (از حزب لیکود به ریاست نتانیاهو) تنها کسی بود که در ائتلاف متشکل از ۶۴ عضو کنستِ حامی کابینه به این پیش نویس رای منفی داد.

این قانون شامل کاهش سن معافیت از خدمت وظیفه اجباری برای حریدی ها به ۲۱ سال است؛ درحالی که سن معافیت هم اکنون ۲۶ سال است.

برای دهه ها، جوانان حریدی با ثبت نام در مدارس دینی برای مطالعه متون دینی و دریافت مهلت های تحصیلی مکرر یک ساله تا رسیدن به سن معافیت خدمت وظیفه اجباری، توانسته اند از خدمت وظیفه فرار کرده و مشمول معافیت شوند.

انتقاد اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از قانون معافیت حریدی ها

در مقابل، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب موسوم به «اسرائیل بیتنو» تاکید کرد که معافیت حریدی ها از خدمت وظیفه اجباری به طور گسترده به ارتش رژیم صهیونیستی آسیب می‌زند و با نیازهای امنیتی این رژیم در تضاد است.

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: همزمان با جنگ در غزه، کابینه به دلایل سیاسی قانونی را تصویب کرد که علیه خدمت وظیفه اجباری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha