لیبرمن: تنها راه حل انتخابات است/امیدواریم گانتس برای سرنگونی نتانیاهو به ما ملحق شود

تهران- ایرنا- رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» امروز (دوشنبه) در سخنانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را فاقد صلاحیت لازم برای ابقا در این سمت دانست و بر ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب یسرائیل بیتنو و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: تاکنون به پیشرفت قابل توجهی در جنوب یا شمال دست نیافته ایم و نتانیاهو قادر به تصمیم گیری نیست.

وی با اشاره به درخواست ها برای ملحق شدن به کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در پی خروج «بنی گانتس» از آن، گفت: ما به این کابینه نخواهیم پیوست و نتانیاهو واجد شرایط ماندن در سمتش نیست.

لیبرمن ادامه داد: تنها یک راه حل برای وضعیت ما وجود دارد و آن انتخابات است.

وی همچنین اعلام کرد: امروز با گانتس دیدار خواهم کرد و امیدوارم او برای سرنگونی کابینه به ما ملحق شود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) به طور رسمی استعفای خود را اعلام کرد و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی گفت: حضور در کابینه جنگ به خاطر سرنوشت مشترک بود نه شراکت سیاسی.

گادی آیزنکوت عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز پس از گانتس رسما استعفای خود و خروج از این کابینه را اعلام کرد.

گانتس جمعه شب در نشست اخیر کابینه جنگ رژیم اسرائیل تهدید کرده بود اگر در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی در خصوص توافق برای آزادسازی اسیران صهیونیست ایجاد نشود، فردا شب استعفای خود را تقدیم خواهد کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ۲ روز پیش از نگرانی دستگاه امنیتی این رژیم درباره ورود «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی به شورای جنگ خبر داد.

براساس این گزارش، محافل امنیتی که دیدگاهشان درباره جنگ علیه غزه به دیدگاه گانتس و آیزنکوت دو عضو شورای جنگ نزدیک تر است، نگران بودند که در صورت استعفای این دو نفر، نتانیاهو و بن گویر تصمیم گیرندگان اصلی در این شورا شوند.

این منبع امنیتی در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بن گویر را تهدیدی برای امنیت این رژیم دانست و با حضور وی در شورای جنگ مخالفت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha