فرماندار اسلامشهر:آگاه‌سازی و آموزش خانواده ها درشناخت آسیب های مواد مخدر ضرورت دارد

اسلامشهر - ایرنا - فرماندار اسلامشهر گفت: در راستای اجرای برنامه های هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان، توجه به اصل آگاه سازی و آموزش خانواده ها در حوزه آسیب های اعتیاد بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حسین حبیبی روز سه شنبه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار داشت: تقدیم قریب به چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، نشانگر عزم و جدیت نظام اسلامی برای مبارزه با بلای خانمان سوز اعتیاد است.

وی افزود: متاسفانه برخی از جوانهای ما که می توانستند در حوزه های مختلف ورزشی، علمی، هنری و... برای کشور افتخار آفرین باشند، به اعتیاد مبتلا می شوند که بسیار ناراحت کننده است.

فرماندار اسلامشهر بر ضرورت برخورد قاطع بیش از پیش فراجا و سایر نهادهای امنیتی با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان تاکید کرد و افزود: در کنار اقدامات سلبی، توانمند سازی نوجوانان و جوانان و آشنایی آنها با آسیب های جدی و بعضاً جبران ناپذیر سوءمصرف مواد مخدر در مدارس، دانشگاهها، اماکن ورزشی، مساجد و... می تواند میزان ابتلا به اعتیاد را کاهش دهد.

حبیبی با اشاره به افزایش حضور خانواده ها در پارکها و بوستانهای شهرستان در فصل تابستان تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر جمع آوری معتادان از پارکها بویژه معتادینی که در مجاورت سالن‌های ورزشی همچون حضرت زینب کبری(س)، ۲۲ بهمن و شهید مصطفی خمینی حضور دارند با جدیت بیشتری در دستور قرار دهد.

جمع آوری و برخورد با عطاری‌های غیر مجاز و متخلف، شناسایی مدارس پرچالش از نظر سوءمصرف مواد مخدر میان دانش آموزان توسط آموزش و پرورش اسلامشهر و چهاردانگه و معرفی به اورژانس اجتماعی بهزیستی در جهت آگاه‌سازی والدین و همچنین درمان دانش‌آموزان مبتلا به اعتیاد، افزایش نظارت بر فعالیت کانکس های فروش تنقلات، شناسایی و پلمب کمپ های غیر مجاز، مهارت آموزی به افراد بهبود یافته و بیمارانی که در مرکز نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ شهرستان نگهداری می شوند توسط اداره فنی و حرفه ای از طریق اعزام مدرس از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha