دادگاه‌های تمرینی برای دانشجویان حقوق دانشگاه ارومیه راه‌اندازی می‌شود

ارومیه- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه با اشاره به برنامه ریزی این دانشگاه در راستای اجرای کار عملی برای دانشجویان رشته حقوق گفت: راه اندازی دادگاه های تمرینی در این راستا با همکاری دادگستری در دستور کار قرار می گیرد .

به گزارش ایرنا، عباس شفیعی روز سه شنبه در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ارومیه، دادگستری آذربایجان غربی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کانون وکلای استان با اشاره به خصوصیات رشته حقوق افزود: در رشته حقوق بیشتر آموزش ها به صورت تئوریک است و آزمایشگاه یا کارگاه خاصی برای این رشته نیست که برای رفع این نقیصه باید تلاش کرد.

وی اضافه کرد: یکی از مصادیق ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه در حوزه علوم انسانی انعقاد این تفاهم نامه و برگزاری موت کورت یا دادگاه تمرینی است که هم مورد استفاده دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های حقوق خواهد بود و هم با توجه به اینکه این کار یک کار همه جانبه و با همکاری دادگستری، کانون وکلا و اتاق بازرگانی برگزار می شود به نوعی ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه محسوب می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه اظهار کرد: با پخش این دادگاه ها از صدا و سیما می توانیم در افزایش آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوق نقش داشته باشیم.

شفیعی ادامه داد: با این اقدام، دانشجویان و فارغ التحصیلان حقوق، در جایگاه وکیل یا قاضی قرار گرفته و تمرین می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha