هلال احمر آذربایجان‌غربی در پیشگیری از وقوع جرم همکاری می‌کند

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار جوان داوطلب در این نهاد گفت: با استفاده از این ظرفیت، در صدد همکاری با دادگستری استان برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش بزه در جامعه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید محبوبی روز چهارشنبه در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین هلال احمر و دادگستری آذربایجان غربی جهت کاهش جرم و ارتقای خدمات امدادی افزود: جوانان هلال احمری ظرفیت بزرگی در راستای اهداف بشردوستانه و کمک به همنوع و کاهش احتمال جرم هستند که با جذب جوانان به کانون های هلال احمرو توانمندسازی آنان می‌تواند آنها را در مسیر منادی کاهش بزه نیز قرار دهد.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت خیّران داوطلب هلال احمر نیز در راستای تامین معیشتی زندانیان و تلاش برای کاهش آمار زندانیان غیر عمد یکی از مولفه های مهم است که از آن می توان بهره برد.

وی ادامه داد: نهادینه سازی نقشه راه مصون سازی جامعه از خطرات احتمالی در زمینه‌های جرم‌زا، اشاعه فرهنگ نوع دوستی و کمک به هم نوعان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تسکین آلام بشری، فراهم کردن پیشگیری از وقوع جرائم ارتکابی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی پیش بینی شده در قوانین بالا دستی و توانمندسازی و آموزش خانواده زندانیان و کارکنان دادگستری استان از موارد این تفاهم نامه به شمار می رود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز اظهار کرد: عضویت بیش از ۳۵ هزار جوان در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت های جامع پیشگیری از جرم به منظور توسعه اجتماعی و اقتصادی در استان است.

هلال احمر آذربایجان‌غربی در پیشگیری از وقوع جرم همکاری می‌کند
ناصر عتباتی با تاکید بر حمایت دستگاه قضایی استان از جمعیت هلال احمر افزود: این تفاهم نامه در راستای همکاری های موثر هر ۲ نهاد جهت خدمت رسانی به مردم استان تهیه و تدوین شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس این تفاهم نامه منعقد شده در راه اندازی کانون های بشر دوستانه در مراکز اصلاح و تربیت زندان های استان با هدف سازماندهی و تمرکز فعالیت های آموزشی، بشر دوستانه و امدادی در بین نوجوانان و جوانان بزهکار(کانون های جوانان وخانه های هلال) همکاری خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha