۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۰
کد خبر: 85512909
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نخبگان رامیان مطالبات خود را با استاندار گلستان در میان گذاشتند

گنبدکاووس- ایرنا- جمعی از نخبگان و معتمدان بخش فندرسک و شهر خان‌ببین شهرستان رامیان در دیدار با علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان به بیان نقطه‌ نظرات و مطالبات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست که عصر سه‌شنبه در شهرداری خان‌ببین برگزار شد، نخبگان و معتمدان بخش فندرسک برضرورت ارتقای این بخش به شهرستان، احداث ناحیه صنعتی و ارتقای بیمارستان ۴۰ تخت‌خوابی خان ببین به ۶۴ تخت تاکید کردند.

آنان همچنین خواستار آزادسازی و تعریض جاده خان‌ببین به مجموعه تفریحی شیرآباد، حفر یک حلقه چاه آب آشامیدنی این شهر و تکمیل مخزن ۲ هزار مترمکعبی آن، تکمیل روشنایی جاده خان‌ببین به علی‌آبادکتول و آزادشهر و نیز پروژه تبدیل به کابل شبکه برق این شهر شدند.

اصلاح و بهسازی ۲۰ کیلومتر شبکه فرسوده توزیع آب شرب خان‌ببین، رفع کمبود فضاهای آموزشی و تسریع در نوسازی چند مدرسه قدیمی و تخریبی بخش فندرسک با ۱۱ هزار و ۲۷۳ دانش‌آموز و نیز تکمیل مجتمع فرهنگی - هنری این بخش، ضرورت جذب یکی از فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش، اختصاص و احداث مکانی برای فعالیت های فرهنگی و ورزشی بانوان و نیز احداث بازارچه صنایع دستی و زیباسازی و روشنایی جاده سلامت از دیگر مطالبات مطرح شده توسط نخبگان و معتمدان بخش فندرسک و شهر خان‌ببین بود.

همچنین نماینده کشاورزان بخش فندرسک هم به بیان مطالبات این قشر پرداخت و گفت: این بخش ۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد اما حق آبه بخشی از زمین‌ها از رودخانه زرین گل داده نمی شود با اینکه مجوز آن نیز موجود است.

علیرضا ابراهیمی افزود: کمبود ماشین آلات و ادوات کشاورزی بویژه تراکتور و کمباین، پرداخت‌نشدن به موقع بهای محصول کشاورزان، عدم تامین به موقع نهاده های کشاورزی مانند انواع بذر و کود، ضرورت نظارت بر کیفیت سموم شیمیایی و لایروبی کانال های آب زراعی، عدم انجام تعهدات از سوی صندوق بیمه کشاورزی و کمبود صنایع تبدیلی مرتبط با محصولات تولیدی از دیگر مشکلات این بخش است.

حسین حاجیلری نماینده روستاییان بخش فندرسک هم در این نشست از خدمات انجام شده توسط دولت سیزدهم از جمله تکمیل آب بندان مازیاران و سالن ورزشی شفیع آباد پس از ۱۰ سال نیمه کاره رها بودن، قدردانی کرد.

وی افزود: ضرورت حضور بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی در مناطق روستایی، ضعف آنتن دهی تلفن همراه، کمبود آب آشامیدنی، ضرورت بهسازی جاده‌های بین مزارع و استقرار نمایندگی ادارات و نهادها در فندرسک و راه اندازی بخش دیالیز در خان‌ببین از مطالبات جامعه روستایی این بخش است.

شهردار خان‌ببین هم در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت بالاخص شهید آیت‌الله رییسی، گفت: طی سه سال فعالیت دولت مردمی سیزدهم در مجموع ۳۷۵ میلیارد ریال در حوزه‌ زیرساخت های عمرانی و خدماتی این شهر هزینه شد.

سعید اسماعیلی افزود: از این مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال آن صرف زیرسازی و آسفالت معابر خان‌ببین به مساحت ۸۳ هزار مترمربع شد ضمن اینکه ۳۵ میلیارد ریال هم صرف تجهیز و تکمیل چند بوستان این شهر شد.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم ۷۰ میلیارد ریال برای تجهیز و تکمیل زیرساخت های پارک جنگلی آبشار شیرآباد، ۴۰ میلیارد ریال صرف تجهیز ماشین‌آلات شهرداری، یک میلیارد ریال صرف احداث جاده سلامت و تجهیزات ورزشی و ۴۰ میلیارد ریال دیگر هم صرف جمع‌آوری آب سطحی معابر و لایروبی رودخانه‌های این شهر شده است.

استاندار گلستان قبل از حضور در جمع نخبگان و معتمدان بخش فندرسک و شهر خان ببین رامیان ۲ پروژه ورزشی و راهداری را افتتاح و در آیین آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه فرهنگی ورزشی دیگر این بخش و نیز عطرافشانی گلزار شهدای گمنام این شهر هم شرکت کرد.

شهرستان رامیان حدود ۹۵ هزار نفر جمعیت دارد که افزون بر ۵۰ هزار نفر آن در بخش فندرسک و شهر خان‌ببین سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha