استاندار: فرهنگ بهره‌مندی از صندوق امانات در استان تهران تقویت شود

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران با تاکید بر تحلیل آمار و عوامل موثر بر کاهش سرقت‌ها گفت: فرهنگ بهره‌مندی از صندوق امانات در استان تهران تقویت شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا فخاری عصر سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در اولین جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت سال ۱۴۰۳ با حضور سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: مهمترین دستاورد این جلسات را آماده‌سازی یک فضای روانی مناسب و توام با آرامش برای مردم اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه میزان برخورد با جرایم باید متناسب با موضوع جرم و دارای بازدارندگی باشد، گفت: یکی از موضوعات مهم در این زمینه یافتن علل سرقت است، در این باره نیاز است که گروه نخبگانی راجع به این موضوع تحقیق کنند که کدام عامل بر موضوع سرقت‌ها تأثیرگذار است.

استاندار تهران بر لزوم بررسی طرح‌ها و برنامه‌های اثر بخش در حوزه مقابله با سرقت تاکید کرد و افزود: باید آمارها تحلیل شوند و عوامل موثر بر کاهش سرقت‌ها تشریح شوند.

وی با اشاره به تبیین و فرهنگ سازی در حوزه اطمینان‌بخشی به مردم درباره تقویت صندوق امانات گفت: کار در این حوزه سبب می‌شود مردم از نگهداری پول و طلا و سکه ارز در داخل خانه خودداری کنند و به موازات آن شاهد کاهش سرقت نیز خواهیم بود.

استاندار: فرهنگ بهره‌مندی از صندوق امانات در استان تهران تقویت شود

فخاری با بیان اینکه ارائه راهکارهای منطقی کاهش سرقت را رقم می‌زند، افزود: باید این موضوع تبیین شود که حفظ دارایی و ثروت‌ها وظیفه فراجا نیست و افکار عمومی نسبت به این موضوع توجیه شود، در این راستا با توزیع اطلاعیه‌های پیشگیری از سرقت می‌توان این توجیه سازی را انجام داد.

استاندار تهران درباره موضوعات مشترک منطقه‌ای و سرقت گوشی‌های موبایل و فروش آن در کشورهای دیگر گفت: این حوزه مربوط به وزارت کشور است که بازار سرقت کشورهای همسایه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به نگهداری معتادان متجاهر و بازگشت آنان به جامعه و نگرانی در خصوص افزایش سرقت افزود: در این زمینه باید برای آنها اشتغال زایی صورت گیرد و خیران، شهرداری‌ها، بهزیستی و سمن‌ها می‌توانند راهگشا باشند.

فخاری بر ضرورت برآورد امکانات اولیه در کنترل عوامل بازدارنده از سرقت، پوشش حداکثری با دوربین‌های شهری، تعامل با معتمدین محلات و بیمه بدنه خودروها تاکید کرد و گفت: همه این موارد از موضوعات بازدارندگی سرقت به حساب می آیند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha