امدادرسانی در منطقه زلزله زده کاشمر به صورت منسجم و هماهنگ انجام شد + فیلم

تربت حیدریه - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: امدادرسانی دستگاه‌های امدادی، خدماتی، انتظامی و امنیتی از لحظات اول وقوع زمین‌لرزه پنج ریشتری کاشمر به صورت مسنجم و هماهنگ انجام شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه زلزله زده کاشمر، یعقوبعلی نظری شامگاه سه شنبه در نشست مدیریت بحران کاشمر در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: اِسکان و رسیدگی به افراد متأثر از این زمین‌لرزه از این لحظه به بعد حایز اهمیت است که باید با جدیت به این مباحث پرداخت و اقدام‌های لازم را برای آن انجام داد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به احتمال وقوع پس لرزه‌های احتمالی باید آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی حفظ شود تا در صورت لزوم خدمات لازم داده شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: مراقبت‌های لازم برای مردم، مصدومان و آسیب دیدگان از زمین‌لرزه نیز در دستور کار نهادی خدماتی و اجتماعی باشد و سایر خدمات لازم تا زمان رسیدن به وضعیت پایدار و بهبود شرایط ادامه یابد.

شهردار کاشمر: دستور تخلیه ۳۰۰ روستا صادر شد

شهردار کاشمر نیز در این نشست اظهارکرد: عمده خسارت در مناطق جنوبی شهر که شامل بافت فرسوده می‌شود رخ داده و براساس ارزیابی اولیه افزون بر ۳۰۰ واحد دچار خسارت‌هایی در سازها شده‌اند.

اصغر کوهسرخی بیان کرد: بی‌درنگ دستور تخلیه این واحدها صادر و چند محله و ۲ پارک بانوان برای اِسکان موقت این خانوارها آماده شد.

وی افزود: همچنین از هلال احمر خواسته شده چادرهای اِسکان اضطراری در این پارک‌ها و سالن‌های مدیریت بحران برپا شود تا افرادی که اِمکان سکونت در خانه‌های خود را ندارند شب را در آن محل‌ها مستقر شوند.

زلزله پنج ریشتری کاشمر ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه بین ۲ شهرستان کاشمر و خلیل آباد به وقوع پیوست.

جمعیت شهرستان کاشمر براساس آمار خدمات رسانی مراکز بهداشت شهرستان ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و "فرگ قلعه" و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha