نماینده ولی فقیه در سمنان:همه برای افزایش مشارکت بالا در انتخابات تلاش کنند

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با مهم دانستن انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه افراد برای بالا بردن میزان مشارکت در این انتخابات تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی شامگاه سه‌شنبه در همایش «وحدت و انسجام، عزت و اقتدار» با تاکید بر اینکه نبرد حق و باطل در طول تاریخ همواره وجود داشته و ادامه نیز خواهد یافت، افزود: رهبر معظم انقلاب به تازگی فرمودند انتخابات بسیار مهم است و همگان باید برای افزایش مشارکت در آن تلاش کنند.

وی برخی تحلیل‌ها مبنی بر اینکه افزایش مشارکت انتخاباتی مساوی با از دست‌رفتن انقلاب است را نادرست دانست و گفت: چگونه و با کدام تحلیل می‌توان گفت اگر مشارکت در انتخابات افزایش یابد انقلاب از دست می‌رود؟

امام جمعه سمنان اضافه کرد: سکاندار کشتی انقلاب اسلامی تشخیص می‌دهد که حضور مردم در انتخابات چه دستاوردها و ثمراتی به دنبال دارد زیرا دشمنان می‌دانند رای مردم در انتخابات نشانگر میزان علاقه آنان به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مشارکت انتخاباتی چالش‌ساز نیست

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر اصل مشارکت مردم اصرار دارند، گفت: در چنین شرایطی نمی‌توان گفت افزایش مشارکت مردم در انتخابات چالش ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به در پیش بودن رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه فعالان سیاسی و اجتماعی از اهمیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری که به دلیل واقعه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان، یکسال زودتر برگزار می‌شود، آگاه هستند و همگان باید در جهت مشارکت پرشور آحاد مردم گام بردارند.

مساوی‌دانستن مشارکت انتخاباتی با از دست‌رفتن انقلاب نادرست است

وی با بیان اینکه حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت جلوه‌ای از اقتدار و آمادگی ملت ایران بود افزود: عده‌ای در ایام اغتشاشات سال ۱۴۰۱ درصدد بودند بگونه‌ای القا کنند که مردم ایران از نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌اند اما حضور حماسی مردم داغدار ایران در مراسم تشییع پیکر شهید رییسی و همراهان ایشان بر روی این فضاسازی‌ها خط بطلان کشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تاکید کرد: ملت ایران در طول این وقایع نشان داد همچنان پای رهبر معظم انقلاب و ارزش‌های خود ایستاده است و اهداف نظام جمهوری اسلامی را دوست می‌دارد و برای تحقق آن تلاش می‌کند.

امام جمعه سمنان با اشاره به ویژگی‌های شهیدان آیت‌الله رییسی و امیرعبداللهیان گفت: در همایش اخیر مجاهدان در غربت در سوریه، شخصیت‌های برجسته بین‌المللی از نقش و جایگاه شهید امیرعبداللهیان به‌عنوان وزیر امور خارجه حوزه مقاومت تجلیل کردند که این امر حاکی از عمق نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه است.

وی با تاکید بر اهمیت ولایتمداری و تبعیت از فرامین امام جامعه مسلمین اظهار کرد: باید از خودمان سوال کنیم تا چه اندازه در مسیر سربازی رهبر معظم انقلاب گام برمی‌داریم و چگونه می‌توانیم مانند الگوهایی نظیر مالک اشتر و یا شهید سلیمانی زندگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در سمنان ادامه داد: همواره در حال انجام وظیفه سربازی برای نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه هستیم، اما گاهی در ایام خاص نظیر انتخابات، ماموریت ویژه‌ای می‌یابیم که آن هم تلاش برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

برخی تخریب‌ها بعد از انتخابات قابل جبران نیست

وی تخریب نامزدها و گروه‌های سیاسی دیگر را عملی مذموم و ناپسند دانست و اظهار کرد: برخی اظهارنظرها و تخریب‌ها به‌ویژه از سوی هوادارانشان با گذشت زمان قابل جبران نیست چرا که رفتار سیاسی و اجتماعی آنها توسط مردم ارزیابی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، یارگیری برای نظام، انقلاب و رهبری را ماموریت دلسوزان و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی عنوان کرد.

تضعیف شورای نگهبان تضعیف نظام است

وی با انتقاد از مواضع برخی گروه‌های سیاسی در روزهای اخیر در خصوص عملکرد شورای نگهبان اظهار کرد: تضعیف شورای نگهبان، تضعیف نظام است و هیچ جریانی نباید به بهانه‌های مختلف این نهاد قانونی را زیرسوال ببرد.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون و شرع، صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری را احراز کرده است گفت: البته همه افراد باید برای انتخاب نامزد اصلح و انفع تلاش کنند و ولایتمداری و نیز شاخص‌هایی که توسط رهبر معظم انقلاب در این خصوص بیان شده است را مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در سمنان، حفظ استقلال سیاسی کشور را یکی از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب برای انتخاب نامزد اصلح دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند رییس‌جمهور شوند باید موضع خود را در خصوص موضوعاتی نظیر فتنه ۸۸ و جبهه مقاومت و سایر موضوعات اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، ‌وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

داوطلبان چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از دهم خرداد ماه به مدت پنج روز فرصت ثبت‌نام کردن داشتند و پس از آن شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز با بررسی صلاحیت نامزدها، روز بیستم خرداد اسامی کاندیداهای نهایی را اعلام کرد.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب نهمین رییس‌جمهور ایران جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

۶۹۵ شعبه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکنون برای استان سمنان در سامانه جامع انتخابات نهایی و مشخص شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha