رییس جبهه اصلاحات ایران: در انتخابات چهاردهم باید افق گشایی کنیم

سمنان - ایرنا - رییس جبهه اصلاحات ایران با بیان اینکه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید افق گشایی کنیم تصریح کرد: پس از چند انتخاباتی که یا شرکت نداشتیم یا شرط داشتیم، در این انتخابات فرصتی برای حضور اصلاح طلبان پیش آمده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آذر منصوری شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان, شکاف دولت و ملت را مساله مهم کنونی ایران دانست و تاکید کرد: بدون ترمیم و توجه به دلایل این شکاف، آمد و رفت دولت‌ها تاثیری در زندگی مردم ندارد.

از آسیب‌های تبعیض علیه زنان تا مناقشه بر سر حجاب

منصوری، برجام را دستاورد ملی دانست و افزود: بارها تاکید شد که برجام را دستمایه دعواهای سیاسی نکنید، چرا که از اساس فقط برجام می‌تواند کشور را از دامن تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل آزاد کند.

وی ادامه داد: بارها تاکید شد که تبعیض علیه زنان را جدی بگیرید زیرا قرار بود زنان در مقدرات کشور اثرگذار باشند، اگر به حقوق انسانی زن توجه می شد، امروز با مناقشه ویرانگر بر سر حجاب مواجه نبودیم.

رییس جبهه اصلاحات ایران با تاکید بر اینکه فارغ از اندیشه متفاوت، از تمام ظرفیت‌ها باید برای کشور استفاده کرد، افزود: بدون تبادل با دنیا، رشد اقتصادی، تولید ناخالص و خالص ملی سرابی بیش نیست.

وی با بیان اینکه جامعه به دلیل ناکارآمدی و خرج کردن از دین به مباحثی دچار شده است، گفت: برای نجات ایران باید به مردم بازگردیم و صدای بی‌صدایان باشیم. صدای همه مردم شنیده شود، نه اقلیتی خاص که خود عامل رسیدن کشور به این مرحله هستند.

دعوت از اکثریت خاموش برای آمدن پای صندوق رای

رییس جبهه اصلاحات ایران با بیان اینکه اصلاح‌طلبان بار دیگر به صحنه آمده‌اند و اکثریت خاموش ملت را به مشارکت و بازگشت به صندوق رای دعوت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با وجود امکان توفیق یا فقدان توفیق، این عزم نشانه ای برای استفاده از همه ظرفیت برای نجات ایران است.

منصوری با تاکید بر اینکه حق مردم داشتن زندگی بدون تحقیرشدگی است، افزود: کلیدواژه اصلی حضور اصلاح‌طلبان در این انتخابات «زندگی» است.

گفت‌وگوی همدلانه در ترغیب نسل زد برای مشارکت

وی با طرح این سوال که نسل «زِد» از ما چه می خواهد، نسلی که بخشی از مرددین حضور در انتخابات است، بیان کرد: این نسل از حاکمیت می خواهد در ایران بماند، ایران مادری بلادیده است، کدام ایرانی حاضر است کشورش را برای زندگی بهتر ترک و مهاجرت کند، هیچ شهروند ایرانی ترجیحش زندگی در جایی خارج از ایران نیست و هر که مهاجرت کرده حسرت ایران را دارد.

وی افزود: پیام نسل زِد این است که بگذارید ما آنطور که می‌خواهیم زندگی کنیم. برای تغییر نظر این نسل و گروه‌های دارای تردید به صندوق رای، برای بهبود شرایط باید گفت‌وگو کنیم، گفت‌وگویی که همدلانه باشد.

منصوری با اشاره به اینکه با جامعه ای مواجه هستیم که مملو از خشم است و مکرر تحقیر شده، اضافه کرد: حقوق دختران در کف خیابان نفص شده و آنها تحقیر شدند. مشارکت و هدف اصلاح‌طلبان برای این انتخابات بدون درک فکر این نسل و طیف خاکستری محقق نمی شود، باید با آنها همدلی کنیم.

تمایزهای مسعود پزشکیان

وی با اشاره به اینکه بارها به صندوق رای اعتمادشده و منتخب صندوق گفته «نمی گذارند کار کنیم» افزود: در این میان باید به تمایز مسعود پزشکیان با دیگر نامزدها توجه می‌شد تا راه رفته را دوباره نرویم.

وی با اشاره به اینکه قشر مردد و بی‌اعتماد به صندوق رای منتظر دیدن تمایز مسعود پزشکیان است و مردم نگاهشان به افرادی است که آنها را از بن‌بست خارج کند، خاطرنشان کرد: جمع کثیری از مردم کشور نگران تامین معیشت فردای خود و فرزندانشان هستند، جوانان ازدواج نمی‌کنند و آنها که ازدواج می‌کنند فرزندآوری ندارند، کشور در چنین شرایطی قرار دارد.

وی به همراهی و شجاعت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی رییس جمهور اسبق در همراهی با جبهه اصلاحات در دوره کنونی اشاره و اضافه کرد: در این دوره از انتخابات ما اصلاح‌طلبان گفتیم این نامزدهای اصلاح‌طلبان هستند و اگر تاییدصلاحیت شوند، از آنها حمایت می‌کنیم و اگر ردصلاحیت شوند، در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و نامزد نیابتی نخواهیم داشت.

پزشکیان مرد میدان است

رییس جبهه اصلاحات ایران با اشاره به اینکه حضور مسعود پزشکیان تکرار راه رفته گذشته نیست و دولتی که قرار است با پزشکیان استقرار یابد کار بسیار سختی در پیش دارد، بیان کرد که سراغ خیلی افراد رفتیم، آنهایی که شرایط را می‌دانستند از آمدن خودداری کردند و باید قدردان پزشکیان باشیم، زیرا هر کسی در این شرایط مرد این میدان نیست.

پزشکیان رای منفی ندارد

وی مهمترین ویژگی مسعود پزشکیان را در مقایسه با تاییدصلاحیت‌شدگان انتخابات نداشتن رای منفی دانست و افزود: پزشکیان کسی است که حاشیه و مساله منفی ندارد، سلامت نفس، ضد فساد بودن، مردمی و ضد رانت بودن و توجه به شایسته سالاری از ویژگی‌های برجسته وی است.

منصوری با اشاره به صداقت و اخلاق‌مداری مسعود پزشکیان در صحنه مناظره ها، تصریح کرد: برخی به وی برای مناظره‌ها پیشنهادهایی داشتند، ولی وی می‌گوید برای دعوا در مناظره‌ها نیامده است.

ضرورت آشتی ملی در شرایط کنونی

رییس جبهه اصلاحات آشتی ملی در شرایط کنونی را ضروری دانست و یادآور شد: انتخابات هشتم تیر بزنگاهی است که شاید در چهارسال آینده تکرار نشود و به همین دلیل رسالت کنونی همه سنگین است.

تعریف عدالت و آزادی در نگاه پزشکیان

وی با تاکید بر اینکه دولت منسوب به اصلاح‌طلبان با هر نوع دخالت در سبک زندگی مردم، از حجاب تا تفریح، مخالف است، بیان کرد: این دولت تکلیفش با سبک زندگی مشخص است. دولتی که مورد حمایت جبهه اصلاحات است مورد پرسشگری هم خواهد بود تا رضایت مردم را داشته باشد.

منصوری با اشاره به اینکه مسعود پزشکیان عدالت را فراگیر تعریف کرده تا آزادی را شامل شود، ادامه داد: پزشکیان دسترسی به شبکه آزاد اطلاع‌رسانی را هدفگذاری کرده. دولتی که معتقد است بدون تعامل با دنیا اقتصاد سامان نمی‌یاید. برای هر سال نامگذاری اقتصادی داریم، هدف اصلی این نامگذاری‌ها بدون رویکرد تعامل با دنیا محقق نمی شود.

وی به صبوری ملت با وجود خشم زیر پوست جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: در جامعه تورم ۵۰ درصد است و افزایش حقوق ۲۰ درصد است، در این شرایط چگونه مردم امرار معاش کنند.

موفقیت پزشکیان در مشارکت بالای ۶۰ درصد است

وی شرط افزایش مشارکت را این دانست که تمایزهای پزشکیان با دیگر نامزدها برای مردم بازگو شود و ادامه داد: پس از تاییدصلاحیت‌ پزشکیان موج شکل گرفت و مشارکت بالای ۶۰ درصد پزشکیان را پیروز می‌کند، کمتر ار این میزان، فقط افزایش مشارکت انتخاباتی را رقم می‌زند و برای این منظور یک هفته فرصت هست و باید شبکه انسانی برای فردای پس از انتخابات حفظ شود تا نظارت و پرسشگری از دولت وجود داشته باشد زیرا حمایت بدون پرسشگری انتظار بجایی نیست.

منصوری با بیان اینکه مهمترین مشکل کشور این است که حکمرانان به توسعه معتقد نیستند، توسعه ای که باید دموکراتیک و متوازن باشد و شرط آن حضور در انتخابات و پس از آن در قالب مشارکت سازمان‌یافته است، گفت: هیچ حکومت توانایی شکل نمی‌گیرد، مگر آنکه جامعه قدرتمند محقق شود.

رییس جبهه اصلاحات ایران افزود: انتخابات بزنگاه مغتنمی است تا اتفاقی تاریخی و مبارک و خوشایند برای امروز و آینده ایران رقم بخورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha