گشایش‌های تازه برای ۲شهرک صنعتی فارس؛ از توسعه زیرساخت‌ها تا استقبال سرمایه‌گذاران

شیراز-ایرنا- ناحیه صنعتی رستم‌ و شهرک صنعتی نورآباد ممسنی که نقش مهمی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان فارس دارند این روزها در مسیر توسعه گام برمی‌دارند و به گفته متولیان امر در روزهای اخیر با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان رستم در پهنه شمال غربی استان فارس و در ۱۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

این شهرستان که از شمال و شرق به استان کهگیلویه و بویراحمد و از جنوب و جنوب شرق به شهرستان ممسنی منتهی می‌شود می‌تواند نقشی کلیدی در پیشبرد امور اقتصادی استان ایفا کند.

این در حالیست که با وجود ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان رستم برای ایجاد مشاغل صنعتی، نقش این حوزه شغلی در آن چنان که باید پررنگ نیست.

البته این شهرستان از یک ناحیه صنعتی با مساحت ۳۶ هکتار بهره می‌برد.

متولیان اقتصادی استان معتقدند با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرارگیری شهرستان رستم در امتداد محورهای‌مواصلاتی یاسوج و محور گچساران به اهواز، ناحیه صنعتی این شهرستان از ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار برخوردار است.

در حال حاضر در ناحیه صنعتی رستم ظرفیت استقرار ۵۰واحد صنعتی با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۴۲۵ نفر فراهم شده و متولیان اقتصادی استان معتقدند با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرارگیری شهرستان رستم در امتداد محورهای‌مواصلاتی یاسوج و محور گچساران به اهواز، این ناحیه صنعتی از ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار برخوردار است.

اخیراً مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بازدید از این ناحیه صنعتی ضمن بررسی زیرساخت‌های آن تصمیماتی به منظور تسریع در تکمیل زیرساخت‌ها جهت شتاب‌بخشی به روند جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنعتی اتخاذ کرده است.

سید مسعود عظیمی ضمن بررسی آخرین وضعیت طرح‌های زیرساختی در این ناحیه صنعتی از طرح‌های صنعتی در حال ساخت و خط انتقال برق ناحیه صنعتی بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این بازدید گفت: حمایت از توسعه زیرساخت‌ها در نواحی صنعتی مناطق محروم با هدف توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در اولویت برنامه‌های این شرکت قراردارد و با توجه به اینکه ناحیه صنعتی رستم هم در منطقه محروم قراردارد حمایت‌های ویژه‌ای از سرمایه‌گذاران برای شتاب‌بخشی و تسریع در راه‌اندازی طرح‌های تولیدی و صنعتی انجام خواهد شد.

وی بر حمایت همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تأمین زیرساخت‌ها تاکید کرد وگفت: در حال حاضر ۲۳ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد و در قالب این قراردادها ۹هکتار زمین نیز واگذار شده و ۲ واحد هم با اشتغال ۲۵نفر در مرحله بهره‌برداری قراردارد.

در حال حاضر ۲۳ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد و در قالب این قراردادها ۹هکتار زمین نیز واگذار شده و ۲ واحد هم با اشتغال ۲۵نفر در مرحله بهره‌برداری قراردارد.

عظیمی از مهمترین مشکلات ناحیه صنعتی رستم را تامین برق پایدار دانست و گفت: با همکاری فرمانداری شهرستان و سایر دستگاه‌ها، طرح خط انتقال برق این ناحیه صنعتی آغاز شده که امیدواریم با رفع موانع اجرای طرح و معارضان، شاهد تسریع در اجرای آن باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود:هم اکنون شبکه داخلی برق ناحیه صنعتی رستم اجرا و برق موقت واحدها از طریق خط عبوری تأمین می‌شود که با اجرای خط انتقال زمینه تأمین برق پایدار فراهم خواهد شد.

او نداشتن راه دسترسی مناسب را از دیگر مشکلات این ناحیه صنعتی دانست و گفت: این مسئله هم که معضلاتی را برای صنعتگران فراهم کرده اما با اجرا شدن مصوبات سفر استاندار فارس این مشکلات رفع می‌شود، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز آمادگی همکاری را دارد.

گشایش‌های تازه برای ۲شهرک صنعتی فارس؛ از توسعه زیرساخت‌ها تا استقبال سرمایه‌گذاران

برنامه‌ریزی برای احیای واحدهای راکد شهرک صنعتی نورآباد ممسنی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از شهرک‌صنعتی نورآباد ممسنی بازدید کرد و در این برنامه به بررسی مشکلات این شهرک و زیرساخت‌های آن پرداخت؛ شهرکی با مساحت ۳۶ هکتار که در حال حاضر زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، گاز، مخابرات و تصفیه‌خانه فاضلاب در آن ایجاد شده است.

وی در این بازدید ضمن تاکید بر اجرای طرح ویژه پایش طرح‌ها و واحدهای صنعتی راکد در این شهرک‌صنعتی گفت: در این زمینه و به منظور تحقق جهش تولید از تمام ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی واحدهای راکد تولیدی استفاده خواهد شد.

عظیمی که معتقد است احیای واحدهای صنعتی راکد از سریع‌ترین راه‌ها برای دستیابی به تولید و اشتغال محسوب می‌شود بر همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و نیز نظام بانکی برای تحقق این موضوع تأکید کرد و افزود: امسال احیای کارخانجات راکد در شهرک‌ صنعتی نورآباد بصورت ویژه در دستورکار قرار می‌گیرد.

وی درباره واگذاری بخش عمده‌ای از ظرفیت این شهرک‌ صنعتی و محدودیت اراضی صنعتی در آن گفت: ضرورت اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی نورآباد ممسنی با هدف زمینه‌سازی به منظور افزایش ظرفیت واگذاری زمین صنعتی به متقاضیان و سرمایه‌گذاران در این شهرستان وجود دارد که این مهم بدون همکاری دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گفته او در شهرک صنعتی نورآباد تمامی زیرساخت‌ها ایجاد و این شهرک‌صنعتی آماده جذب سرمایه‌گذار است و باید از این ظرفیت‌ها جهت توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار استفاده بهینه‌ای شود و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز حمایت‌های لازم برای رشد تولید و صنعت در این منطقه انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha