۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85513648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فاز نخست پست ۱۳۲ کیلوولتی برق در کرمان به مدار آمد

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85513648
فاز نخست پست ۱۳۲ کیلوولتی برق در کرمان به مدار آمد

کرمان - ایرنا - شرکت برق منطقه‌ای کرمان اعلام کرد که پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت نودژ به منظور تأمین بار و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق در این استان وارد مدار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان کرمان، در این خبر طی روز چهارشنبه از قول حسین صادقی نژاد با مسئولیت «مجری طرح» این شرکت افزود: فاز اول این پروژه با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال و به منظور تأمین برق مطمئن شهر نودژ (بخش آسمینون شهرستان منوجان در جنوب کرمان) و اصلاح ولتاژ مصرف‌کننده به بهره‌برداری رسید.

مجری طرح شرکت برق منطقه ای کرمان افزود: این طرح که از پروژه‌های حیاتی در راستای تحقق برنامه‌های ۱۸۰ گانه برای عبور از اوج بار سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود، در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع احداث شده است.

به گفته وی بخش ساختمانی این پست (طرح H) توسط مجری ساختمان به‌طور کامل اجرا و نصب تجهیزات نیز از فروردین‌ماه آغاز شد که پس از انجام آزمایش‌های لازم، مطابق برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری رسید.

مجری طرح شرکت برق منطقه ای استان کرمان بیان کرد: پست نودژ در فاز اول دارای یک دستگاه ترانسفورماتور ۱۳۲ کیلوولت ۳۰ مگاولت آمپری، یک فیدر ترانس ۱۳۲ کیلوولت، یک فیدر خط ۱۳۲ کیلوولت و پنج فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت است.

وی تصریح کرد: تعویض و راه‌اندازی یک دستگاه ترانسفورماتور در پست فرهنگیان (عنبرآباد یک) و رفع نواقص و تکمیل فیدر پست ۴۰۰.۱۳۲ کیلوولت میمند به منظور برق داری پست سیار جوزم و یک مدار خط منتهی به پست معدن چاه فیروز از دیگر اقدامات انجام شده است.

نودژ در فاصله ۴۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha