مدیرکل آموزش و پرورش: اماکن ورزشی ادارات فارس در اختیار دانش‌آموزان گذاشته شود

شیراز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: واگذاری اماکن ورزشی دستگاه‌های مختلف استان برای رفع کمبود فضای ورزشی دانش آموزی از جمله خواسته های آموزش و پرورش است که باید تمهیدات لازم برای تحقق آن اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید قاسمی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش فارس افزود: اعتبار عمرانی استانی در سطح ادارات شهرستانی توزیع شده و امکان استفاده از این اعتبارات علاوه بر تعمیرات مدارس، برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی آموزش و پرورش نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: جذب بودجه اختصاص یافته به اردوگاه شهید دستغیب بر اساس مصوبه دولت و راه اندازی و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی در این استان با حمایت و همکاری استانداری از خواسته‌های آموزش و پرورش است. به گفته جذب بودجه اختصاص یافته به اردوگاه شهید دستغیب بر اساس مصوبه دولت و راه اندازی و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی در این استان با حمایت و همکاری استانداری از خواسته‌های آموزش و پرورش فارس است.

وی افزود: راه‌اندازی اردوگاه‌های دانش‌آموزی به ارتقای مهارت‌های فردی، اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان و تربیت آنان کمک می‌کند.

قاسمی در ادامه از اساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش فارس با موسسه فرهنگی جوانان آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی ویژه فرهنگیان، بخشی از این تفاهم نامه همکاری با آستان قدس است و یکهزار معلم تشکل‌های معلم محور فارس با همکاری بسیج فرهنگیان و استانداری برای شرکت در دوره بصیرت افزایی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پررش فارس توضیح داد: فرهنگیان ابتدا در سامانه مجازی، سپس در دوره تربیت مربی و در ادامه در مرحله سوم به صورت حضوری در شهر مقدس مشهد در این دوره شرکت می‌کنند.

قاسمی گفت: دوره های حضوری و غیر حضوری ویژه اوقات فراغت دانش آموزان استان فارس نیز در فصل تابستان در شهرهای شیراز و مشهد برگزار می‌شود و ثبت نام دانش آموزان در دوره‌های مختلف فرهنگی ومعرفتی و ایجاد شعبه نمایندگی آستان قدس در فارس از دیگر موارد تفاهم شده با موسسه فرهنگی جوانان آستان قدس رضوی است.

وی افزود: تجهیز کتابخانه‌های ادارات و مدارس فارس با بهره‌مندی از کتاب‌های تربیتی موسسه فرهنگی آستان قدس از دیگر اقدامات پیش رو است.

قاسمی اعلام کرد: با توجه به اینکه فصل تابستان مقارن با ایام محرم‌ است، فعال سازی هیات‌های عزاداری متشکل از دانش آموزان و معلمان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: موکب فرهنگیان فارس در کربلای معلی در ایام منتهی به اربعین حسینی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهمیت مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه، عنوان کرد: گردهمایی یکهزار نفری فرهنگیان تشکل محور معلمان بسیجی فارس با هدف گسترش مشارکت انتخاباتی در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha