استاندار مازندران: توسعه پایانه صادرات جویبار به نفع کشاورز است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با بیان اینکه پایانه صادرات جویبار(روماک) به فناوری روز دنیا مجهز است، گفت: توسعه پایانه صادرات جویبار اشتغال آفرین و به نفع کشاورزان مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری عصر امروز چهارشنبه در بازدید از پایانه صادرات روماک در جویبار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پایانه که طراحی آن با دانش روز دنیا انجام شد برای مازندران توسعه آفرین است.

وی اظهار داشت: پایانه صادراتی روماک در جویبار تکمیل کننده زنجیره تامین ارزش آفرینی در این خطه از شمال محسوب می شود.

نوری با بیان اینکه کشاورز مازندرانی محصول خود را برای فروش در بازارهای داخلی و خارجی به این پایانه تحویل می دهد، گفت: همه صادرات انجام شده در این پایانه برای استان مازندران ثبت خواهد شد.

استاندار مازندران افزود: با توجه به اهمیت و ارزش آفرینی پایانه صادراتی روماک در جویبار، بانک های استان برای ارائه تسهیلات جهت انجام طرح توسعه به این مجموعه اهتمام جدی تری داشته باشند.

این مقام مسوول تصریح کرد: این پایانه صادراتی باید در تامین مواد اولیه مورد نیاز کشاورز همکاری لازم را داشته باشد تا زنجیره تولید و صادرات در مازندران کامل شود.

استاندار مازندران: توسعه پایانه صادرات جویبار به نفع کشاورز است

پایانه محصولات کشاورزی مازندران در جویبار نخستین مرکز لجستکی صادراتی محصولات کشاورزی این استان است که در ۲ فاز در دست اجراست.

فاز اول این واحد زیرساختی در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار ساخته و به بهره برداری رسید. این پایانه شامل سالن های مجهز به دستگاههای خنک کننده و سرماساز است.

این پایانه در زمان بهره برداری تمامی امکانات تاسیساتی و تجهیزات لازم را برای آماده سازی، نگهداری، بازاریابی محصولات کشاورزی جهت تنظیم بازار داخلی و توزیع مدرن علمی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیل و تسریع در صادرات به طور یکپارچه را فراهم کرد.

آماده‌سازی و بازاریابی محصولات کشاورزی به میزان ۳۳۰ هزار تن، نگهداری و ذخیره‌سازی ۹۰ هزار تنی انواع میوه، سبزی، گوشت قرمز و سفید و سایر محصولات، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد و معرفی برند ایرانی برای محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی و اصلاح نظام نوین و تنظیم بازار محصولات کشاورزی از جمله اهداف این پایانه است.

مازندران سالانه حدود هفت میلیون و ۵۰۰هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کند که به دلیل نداشتن پایانه صادراتی محصول کشاورزی توفیق چندانی در امر صادرات این محصولات در استان وجود نداشت و پایانه صادراتی روماک بخش زیادی از مشکلات این خطه شمال کشور در صادرات انبوه محصولات کشاورزی کاهش داد.

استاندار مازندران: توسعه پایانه صادرات جویبار به نفع کشاورز است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha