درگاه خدماتی همای آب و فاضلاب به روی مشترکان گشوده شد

اردبیل - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرد: سامانه هما برای ارائه خدمات ۲۲ گانه این شرکت راه‌اندازی شده و به زودی بخشی از خدمات برتر نیز از طریق درگاه واحد در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، مسعود علویان صدر روز پنجشنبه در بازدید از تاسیسات آب و فاضلاب مشگین‌شهر اظهار کرد: سامانه هما با هدف هوشمندسازی خدمات شرکت آب و فاضلاب کشور راه‌اندازی شده است.

وی افزود: برای استان اردبیل دستورات لازم جهت ایجاد سایت مدیریتی هوشمند صادر شده تا مدیریت آب را از سبک سنتی به مدرن منتقل کنیم و مدیریتی پایدار، هدفمند و جامع در حوزه منابع آب داشته باشیم.

وی ادامه داد: جی آی اس (سامانه اطلاعات جغرافیایی) برای مناطق شهری ایجاد شده و قرار است در روستاها نیز هوشمندسازی مدیریت منابع، خط انتقال و شبکه توزیع اجرا شود.

خط انتقال آب مشگین‌شهر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به مشکلات ناشی از رانش‌ زمین در مشگین‌شهر در سال گذشته گفت: تمهیدات و برنامه‌ها برای رفع مخاطرات آبرسانی برای شهر مشگین‌شهر انجام و در مسیر حوضچه آبگیر، حوضچه‌های آرامش ایجاد شد تا در بدو آبگیری، نوعی تصفیه، پایش و رسوب‌گیری اولیه انجام شود.

علویان صدر افزود: در حال حاضر ایجاد خط انتقال مناسب در خارج از مسیر رانش به اتمام رسیده و به طور تقریبی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از این خط آغاز شده و آب با کیفیت و بیش از نیاز مشگین‌شهر تامین و توزیع می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در زمینه فاضلاب مشگین‌شهر نیز ۲ ایده ارتقای تصفیه‌خانه و نیز استفاده از آب در بخش صنعت برای پیشبرد کار مدنظر قرار گرفته است.

علویان صدر گفت: بیش از ۴۵ درصد مشگین‌شهر از پوشش فاضلاب برخوردار است که این میزان در آینده به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت اعتباری بخش خصوصی ، ارتقای تصفیه‌خانه و جذب اعتبارات ملی تصفیه‌خانه فاضلاب مشگین‌شهر برای جمعیت موجود و جمعیت مدنظر در نهضت ملی مسکن فراهم خواهد شد.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha