۴۰۰ دانش آموز سیستان و بلوچستانی سفیر استاندارد هستند

زاهدان - ایرنا - مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ دانش آموز استان از سال گذشته تاکنون با عنوان سفیر استاندارد به نمایندگی از این اداره‌کل در مدارس فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا محمد رضا جهانتیغ روز پنجشنبه در کارگروه ترویج فرهنگ استاندارد در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای تربیت افرادی که به داشتن زندگی استاندارد اهمیت بدهند باید از دوران مدرسه آموزش‌ها را آغاز کرد، افزود: نسل امروز به کیفیت کالا و خدمات اعتقادی ندارند و در ابتدا به کمیت توجه دارند باید برای تغییر این نوع فکر رعایت اصول استاندارد را به دانش‌آموزان آموزش داد.

وی تاکید کرد: این اداره کل از سال گذشته آموزش با نکات استاندارد را در مدارس با هدف تربیت سفیر استاندارد آغاز کرد که وظیفه سفیران سلامت انتقال آموزش‌ها و اصول استاندارد به سایر دانش‌آموزان و خانواده‌ها است تا این فرهنگ در سطح جامعه گسترش یابد.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

وی افزود: اهمیت توجه به استاندارد کالاهای خریداری شده باید در جامعه نهادینه شود چراکه هرچه آگاهی مردم نسبت به حقوق شهروندی بیشتر باشد، مطالبه‌گری افزایش می یابد و مسوولان متولی نیز بیش از پیش ملزم به پاسخگویی می‌شوند.

جهانتیغ خاطر نشان کرد: نسبت به دهه های قبل، شناخت و آگاهی مردم نسبت به استاندارد افزایش یافته و به سطحی رسیده که بیشتر افراد هنگام خرید کالا و خدمات به علامت استاندارد آن توجه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha