طرح سنجش میزان اعتماد عمومی به استاندارد در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: طرح سنجش اعتماد عمومی و نگرش مردم به نشان استاندارد در این استان آغاز شد.

مهدی شهرکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح میزان شناخت مردم از علامت استاندارد، سنجش رضایتمندی آنان و اطلاع از رضایت مصرف کنندگان از کیفیت کالاهای داخلی در بین اقشار و گروه‌های مختلف سنی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان استاندارد نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است ،افزود: بر همین اساس گشت های بازرسی این اداره کل علاوه بر کنترل خطوط تولید نسبت به نمونه برداری تصادفی از محصولات عرضه شده در بازار اقدام کرده و در صورت مغایرت آنها با استانداردهای مربوطه با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان تاکید کرد: عدم رعایت ویژگی های استانداردهای اجباری مشمول پیگرد قانونی و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد خواهد بود.

وی افزود: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

شهرکی تاکید کرد: ترویج فرهنگ استاندارد در بخش‌های تولید محصولات، فرآوری، بسته‌بندی، خدمات و دیگر بخش‌ها الزامی و اجباری است.

وی ادامه داد: نقطه اعتمادسازی برای مصرف یک کالا و خدمات رعایت استاندارد است و کیفیت، ایمنی و سلامت از محورهای مهم تولید محسوب می‌شود.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه موثرترین راه اصولی و مناسب برای حمایت از خرید کالای ایرانی توجه به استاندارد و رعایت دقیق آن در تمام ابعاد با دقت و حساسیت است، گفت: نشان استاندارد بیانگر این است که فرآورده ایمن، سلامت و بهداشتی تولید شده و با ویژگی های تعریف شده توسط سازمان استاندارد مطابقت دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند کالاها را مطابق سلیقه و ذائقه شان انتخاب کنند، اظهار کرد: رویکرد نوین سازمان ملی استاندارد تبدیل الزامات قانونی استاندارد به مطالبه مردمی است.

شهرکی افزود: وقتی مردم کالایی راکه استاندارد نیست، استفاده نکنند، تولید کنندگان خود را ملزم به تولید کالای استاندارد می بینند و از این طریق فرهنگ استاندارد سازی بیش از پیش برای تولید کنندگان و واحدهای عرضه اهمیت می یابد.

وی تاکید کرد: این سازمان برای تامین سلامت و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات فرآیند پیچیده‌ای را راهبری می کند که نشان استاندارد ماحصل نتیجه نهایی این تلاش است.

مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: آنچه که اثر گذاری این فرآیند را افزون می کند میزان آگاهی مردم از اهمیت نشان استاندارد، دقت در جلوگیری از تقلب و جعل نشان با ردیابی صحت آن از سازمان های اطلاع رسانی شده و اطمینان به محصول داخلی دارای نشان استاندارد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha