فعال‌سازی ۷۷۵ واحد تولیدی راکد هرمزگان در دولت سیزدهم

بندرعباس - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به کسب رتبه یک کشور در تعداد احیاء واحدهای راکد، گفت: استان هرمزگان توانست در دولت سیزدهم و با دستور شهید جمهور مبنی بر احیا و فعال سازی واحدهای تولیدی راکد، ۷۷۵ واحد تولیدی را مجددا وارد چرخه تولید کند.

عادل شهرزاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: احیا و فعال سازی ۷۷۵ واحد تولیدی در حوزه های صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری هرمزگان موجب اشتغالزایی برای بیش از ۶ هزار نفر طی ۲ سال گذشته در سیزدهم شده است.

وی بیشترین رشد تولیدات معدنی این استان را در فعال سازی واحد های راکد معدنی دانست و عنوان کرد: دولت سیزدهم در هرمزگان با احیای‌ معادن راکد استان توانست رشد ۲۶۷ درصدی را در این حوزه رقم بزند و تعداد معادن فعال استان را از ۹ معدن در سال ۱۴۰۰ به ۳۳ معدن افزایش دهد.

وی به رشد اقتصادی هرمزگان در حوزه صنعت و معدن طی فعالیت‌ دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: آغاز عملیات اجرایی تولید ۱۰ میلیون تن فولاد با ایجاد و توسعه ۶ کارخانه با پیشرفت ۱۰ تا ۶۰ درصد (متوسط پیشرفت ۲۳ درصد)، رشد ۶۷ درصدی ساخت و تعمیرات کشتی سال۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل، آغاز ساخت چهار واحد تولید شیشه و کربنات با پیشرفت پنج تا ۴۰ درصد و راه اندازی هفت ناحیه صنعتی جدید و توسعه ۲ ناحیه صنعتی موجود از فعالیت های دولت سیزدهم در هرمزگان به موجب رشد اقتصادی حوزه صنعت و معدن بوده است.

دولت سیزدهم در هرمزگان برای رشد اقتصاد حوزه صنعت و معدن اقدام به آغاز عملیات هشت‌ شهرک صنعتی و ۵۷ کارخانه جدید، آغاز زنجیره های جدید شیشه، دارو، کاغذ، افتتاح کارخانه های صنایع معدنی آهک کلسینه، کنسانتره آهن رضوان، دولومیت کلسینه، کنسانتره تنگ زاغ و آغاز عملیات اکتشاف پهنه های معدنی شمال بشاگرد، جازموریان، سیلیس باغات و پهنه معدنی غرب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha