امام جمعه کرمانشاه: بسیجی اهل تلاش، کار شبانه‌روزی و جهاد است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: بسیج بیانگر مفاهیمی بلند است و امروزه بسیج به یکی از افتخارآمیزترین عناوین دنیا تبدیل شده که شیرمردان و شیرزنانِ مبارز علیه ظلم، استکبار و استبداد این لقب را به‌عنوان تابلوی افتخار بر سر می‌گیرند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «حبیب الله غفوری» در جمع اساتید بسیجی کرمانشاه ضمن گرامی‌ داشت یاد شهید دکتر مصطفی چمران، افزود: این شهید نابغه دوران بود و به‌ خاطر شایستگی‌هایی که داشت الگو شد.

وی ادامه داد: ایشان در همه عرصه‌ها پیش‌قدم بود، بر مدار معرفت حرکت می‌کرد و دائم مناجات خداوند متعال بر زبانش جاری بود؛ وی مرد جهاد و اجتهاد، رزمنده‌ای دلاور و دانشمندی حکیم بود که شخصیتی خدامحور و تکلیف‌مدار داشت.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری افزود: شهید چمران در تمام دوره‌ها و نقش‌ها اثرگذار بود و الگویی تمام‌عیار در همه عرصه‌ها، از تعلیم و تعلم و به‌کاربستن دانش تا پیدا کردن راه روشن الهی و رسیدن به عاقبت خوش مردان خدا و عارفان، است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمانشاه بسیج را مفهومی بلند، بزرگ و وسیع برشمرد گفت: امام خمینی بسیج را تأسیس و این عنوان را ابداع کرد.

وی با بیان اینکه بسیج یک ویژگی نیروی انسانی است که از ایران آغاز شد و امروز به بسیاری از نقاط دنیا سرایت کرده است، گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین بخش اجتماع است و نیروی انسانی عالم، فرهیخته و دانشمند نقطه اوج اهمیت نیروی انسانی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب الله غفوری بیان کرد: بسیج نقش هدایتگری را برای جوامع بشری بر عهده دارد و این نقش را در طول تاریخ انبیاء و اولیای الهی عهده‌دار بوده‌اند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ویژگی‌های شخصیت بسیجی، ادامه داد: بسیجی خدامحور و خالص است و جز برای خدا قدمی برنمی‌دارد؛ اعتقادی قوی به آخرت و زندگی پس از مرگ دارد و می‌داند که آنچه در این دنیا انجام می‌دهد حقیقتش در جای دیگر است و اینجا صرفاً صورتی از اعمال او است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: بسیجی اطاعت خدا را در اطاعت از امام می‌بیند و بنابراین در برابر امام‌ مسلمین مطیع محض است؛ با مناجات و مستحبات به‌دنبال تقویت عقیده خود است.

وی با بیان اینکه بسیجی برای همه، حتی دشمن خود، بسیار مهربان و دلسوز است، گفت: بسیجی همان کسی است که آب قمقمه خود را به اسیر می‌دهد و در هنگام حمله شیمیایی ماسک صورت خود را برمی‌دارد و روی صورت کودکی می‌گذارد که تنفسش با مشکل مواجه شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری افزود: بسیجی دارای خصلت‌های نفسانی شهامت، رشادت و شجاعت است و اصلاً از غیر خدا ترسی ندارد؛ بسیجی دنیا را محلی برای عبور می‌بیند و شخصیت وی دارای ملکات نفسانی باعظمتی است که همه آن‌ها فضائل الهی، انسانی و اخلاقی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه فضائل انسانی بسیجی در اعمال و رفتار او نمود دارند، تصریح کرد: بسیجی اهل تلاش، کار شبانه‌روزی و جهاد است؛ عمر در حال عبور است و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از تمام لحظات آن استفاده کنیم و عمر را به میراث ماندگار ابدی مبدل سازیم.

وی گفت: انسان این هنر بزرگ را دارد که با نیت خالص و جهاد در راه خدا این مهم را رقم بزند، انسان باید اول به فکر دیگران باشد و حل مشکلات محرومان از دیگر ویژگی‌های بارز شخصیت بسیجی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه افزود: شهدای خدمت مصادیق تفکر و روحیه بسیجی هستند و اگر مجموعه رفتارهای ما در چهارچوب عمل صالح تعریف شد، می‌توان آن را رفتار بسیجی دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با اشاره به انتخابات پیشِ رو خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که در هر دوره‌ای که مدیریت اجرایی کشور از تفکر، روحیه و عملکرد بسیجی بهره‌مند بوده است، کشور به‌شکلی محیر العقول پیشرفت کرده و هرجا که تفکر غرب‌گرایانه حاکم بوده است، کشور به قهقرا رفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha