حدود سه هزار زندانی در زندان‌های خراسان رضوی مشغول به کار هستند

مشهد- ایرنا- رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۷۸۰ نفر از زندانیان استان با یادگیری مهارت و حرفه داخل زندان مشغول به کار هستند و به آنها حقوق نیز پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا زرندی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم منور رضوی افزود: کلاس های فرهنگی، آموزشی، اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان خراسان رضوی برگزار می شود و گواهینامه حرفه ای نیز به آنان ارایه می شود.

وی ادامه داد: این زندانیان با یادگیری مهارت و حرفه در داخل زندان مشغول به کار هستند و ماهیانه ۲۵ میلیارد ریال به آنها برای امرار معاش خانواده هایشان پرداخت می شود.

رییس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی گفت: همچنین ۵۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد که بدهی آن ها حدود ۲۵ میلیارد ریال بوده با مشارکت خیرین بدهی‌شان پرداخت شده است.

زرندی افزود: جرایم مربوط به توهین و اهانت در صدر جرایم ارتکابی در استان هستند و خشونت کلامی گاهی بر سر مسایل ساده از جمله دعوا و نزاع بر سر جای پارک ماشین بین ۲ نفر منجر به خشونت فیزیکی و گاهی منجر به قتل می شود.

وی ادامه داد: اگر انسان مواظب گفتار خود نباشد این درگیری ها به آسانی تبدیل به درگیری های جسمانی و گاهی مواقع قتل می شود لذا بایستی مراقب بود تا به کسی اهانت نکنیم.

رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: برخی افراد نیز برای جلب منافع و کسب آرا به دنبال اهانت و تخریب دیگران هستند که این کاری ناپسند است لذا توصیه می شود به برادر مومن خود اهانت و توهین نشود.

زرندی افزود: ارائه مشاوره های فردی در راستای پیشگیری از طلاق و پرداخت وام ازدواج از دیگر اقداماتی است که در راستای حمایت از خانواده ها در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha