۶۲۳ زندانی نیازمند در خراسان رضوی چشم انتطار کمک خیران هستند

مشهد- ایرنا- رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: ۶۲۳ زندانی با بدهی مالی، نیازمند و واجد شرایط در استان چشم انتظار کمک خیران در جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان هستند.

جواد غفاریان طوسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبلغ بدهی هر یک از این زندانیان و محکومین مالی به طور متوسط یک میلیارد ریال است و از این تعداد زندانی، ۲۵ نفر زن هستند.

وی گفت: همچنین نیکوکاران این استان طی سال گذشته با اهدای ۲۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال باعث آزادی ۵۶۵ نفر از زندانیان نیازمند خراسان رضوی شدند.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی افزود: بدهی این تعداد زندانی نیازمند واجد شرایط آزادی در سال گذشته ۲۰۷ میلیارد تومان بود که ۱۰۳ میلیارد تومان بواسطه گذشت شاکیان خصوصی و یا همان طلبکاران، ۲۲ میلیارد تومان از طریق کمک خیران و بقیه با پذیرش اعسار، تقسیط بدهی و اعطای تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

غفاریان طوسی خاطر نشان کرد: هموطنان نیکوکار برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از پرونده‌های زندانیان جرایم غیرعمد که واجد شرایط مساعدت هستند می توانند با شماره‌ تلفنهای ۰۵۱۳۸۹۴۶۰۰۲ و ۰۹۱۵۵۶۷۱۰۵۰ تماس بگیرند.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: خیران می‌توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، کمکهای خود را از طریق حساب سیبای بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۹۴۶۹۴۸۰۰۷ پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارد.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی، این استان با جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha