۶۵درصد منازل روستایی بردسکن خراسان رضوی غیر مقاوم است

مشهد- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن شهرستان بردسکن گفت: بر اساس سرشماری انجام شده در سطح روستاهای این شهرستان، ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی وجود دارد که از این تعداد تنها ۳۵ درصد مقاوم سازی شده و ۶۵ درصد باقیمانده غیرمقاوم هستند.

رضا احمدی فر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بردسکن روی خط زلزله قرار دارد و گسل "درونه" یکی از بزرگترین گسل‌های کشور در این منطقه واقع است و می‌طلبد روستاییان با مراجعه به بنیاد مسکن از تسهیلات مقاوم سازی استفاده کنند.

وی گفت: سهمیه امسال شهرستان بردسکن برای مقاوم سازی ۶۵۰ واحد مسکونی روستایی است که تاکنون ۴۵۰ پرونده در این خصوص تشکیل و این تعداد متقاضی به بانک معرفی شده‌اند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بردسکن اظهار داشت: تسهیلاتی که دولت برای طرح مقاوم سازی مسکن روستاها اختصاص داده در حال حاضر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ پنج درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله است.

احمدی فر گفت: از سال ۱۳۸۵ تاکنون سه هزار و ۶۰۰ متقاضی به بانک معرفی شده که ۲ هزار و ۶۰۰ نفرشان موفق به تکمیل فرایند مقاوم سازی مسکن خود شده‌اند.

وی همچنین بیان داشت: در زلزله اخیر کاشمر چهار گروه ارزیاب از کارشناسان بنیاد مسکن بردسکن به عنوان معین شهرستان کاشمر، در مناطق زلزله زده استقرار یافته و خسارت‌های وارده را مورد ارزیابی قرار دادند و برای تصمیم نهایی لیست های تهیه شده را در اختیار دستگاه‌های متولی قرار داده اند.

ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه ۲۹ خردادماه، زلزله ای به بزرگی پنج ریشتر، در عمق ۶ کیلومتری زمین در شهرستان کاشمر به وقع پیوست که چهار نفر بر اثر این زمین لرزه فوت و ۱۱۵ نفر نیز مصدوم شده اند که همچنان ۱۵نفر در بیمارستان تحت درمان هستند.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و سه شهر «بردسکن، شهرآباد و انابد» و ۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در فاصله ۷۵ کیلومتری کاشمر و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha