۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85515678
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

دادگستری گیلان مانع تعطیلی ۲۶ واحد صنعتی شد

۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶
کد خبر: 85515678
دادگستری گیلان مانع تعطیلی ۲۶ واحد صنعتی شد

رشت - ایرنا - رئیس کل دادگستری گیلان گفت: دستگاه قضا در استان از تعطیلی ۲۶ واحد صنعتی ممانعت کرد که در اثر این اقدام پیشگیرانه و مساعدت انجام شده از بیکاری حدود پنج هزار و ۷۵۳ کارگر جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت افزود: سهم دستگاه قضایی در احیای واحدهای صنعتی مثال زدنی است و این دستگاه سهم و دین خود را باتوجه به شعار سال و تاکیدات رهبر انقلاب درخصوص سرمایه گذاری و صنعت ادا کرده و می کند.

وی نظارت را یکی از اقدامات مفید و موثر دستگاه قضا دانست که از طریق دادسرای عمومی و انقلاب و اداره کل بازرسی اعمال می شود و اظهار کرد: خروجی این اقدامات، نظارت موثر ما بر اقدامات دستگاههای دولتی و موسسات عمومی غیردولتی است.

وی با بیان اینکه پرونده های قابل توجهی در زمینه ترک فعل مدیران تشکیل و منجر به رسیدگی های قاطع شده است، عنوان کرد: ما از حوزه نظارت غافل نبوده و بر رفتار مدیران و نوع مواجهه کارگزاران با مردم نظارت کرده و در کنار مردم هستیم و بدین منظور در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۲ همکاران ما در ۲۱۵ مسجد استان حضور یافته و طی دیدارهای چهره به چهره با مردم به مشکلات آنها رسیدگی کردند.

صادقی نیارکی در ادامه ضمن تقدیر از خیران گیلان برای کمک به آزادی زندانیان گفت: مشارکت خیران در جشن گلریزان و ستاد دیه در سال ۱۴۰۲ رقمی معادل ۱۱۰ میلیارد ریال بود که در سه ماه نخست امسال با ۵۰ درصد رشد به ۱۶۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی کاهش ۱۲ درصدی ورودی زندانیان را نتیجه اقدامات موثر خیران و هدفمند کردن رسیدگی ها و استفاده از ابزار زندان دانست و بیان کرد: مجازات های جایگزین حبس و برخوردهای دستگاه قضائی امروز هدفمند شده و درجایی که نباید از این ابزار بهره گرفت استفاده نمی شود و این مجازات تنها برای تنبیه افراد خشن و بی انضباطی که بودن آنها موجب زیان برای افراد جامعه باشد در نظر گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: ۲۷ درصد ورودی پرونده های حبس را با مجازات های جایگزین پیش برده و مختومه کرده ایم و در سال ۱۴۰۲ مجازت‌های جایگزین حبس هفت درصد رشد داشت.

هدفگذاری امسال بر صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری است

مدیر کل صنعت، معدن تجارت گیلان دیگر سخنران پیش از خطبه نماز جمعه امروز نیز گفت : هدف گذاری ما در بخش صادرات طی امسال ۹۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده است که بعنوان دبیرخانه صادرات غیر نفتی برای افزایش توان و صادرات محصولات باکیفیت داخلی درصدد راه اندازی شرکت های مدیریت صادرات به کنسرسیوم صادراتی هستیم تا در این حوزه متحد عمل کنیم.

تیمور پورحیدری اضافه کرد:در حوزه تجارت نیز سال گذشته ۸۴۱ میلیون دلار تجارت از این استان انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد رشد داشت. در این استان ۷۳۱ کارت بازرگانی فعال وجود دارد و فقط در سال گذشته بیش از ۳۱۹ کارت بازرگانی صادر شد که افزایش ۳۲ درصدی صادرات استان را به دنبال داشت.

وی افزود : برنامه ریزی ما از ابتدای سال با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و دغدغه‌های ایشان در حوزه اقتصادی در تحقق شعار سال انجام شد. گیلان در حوزه صنعت در زمینه انواع واحدهای فولادی و صنایع سلولزی، اوراق فشرده چوبی، پالت سازی، صنایع دارویی، لوازم خانگی، نساجی و کیک و کلوچه از استانهای سرآمد کشور محسوب می شود.

پورحیدری تصریح کرد: در حوزه صنعت بیش از هزار ۸۹۶ پروانه صنعتی و کارخانه تولیدی در گیلان وجود دارد که ۷۴ هزار و ۹۰۰ نفر در بخش های مختلف در این کارخانجات صنعتی مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: توجه به صنایع مدرن و با تکنولوژی روزآمد نیز موجب شده ۱۹۵ واحد برای ورود به عرصه دانش بنیان اعلام آمادگی کنند که با طی فرآیندها به ۹۵ واحد دانش بنیان موجود استان اضافه خواهند شد.

وی تاکید کرد : در حوزه معدن بعنوان پشتوانه عمران و آبادانی صنعت، ۵۱ معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان در حوزه مصالح معدنی فعالیت می کنند که ۷۰۰ نفر در این حوزه اشتغال دارند و معادن راکد و فاقد بهره برداری نیز شناسایی شده و سال گذشته ۴۰ معدن راکد و ۱۵ محدوده برای واگذاری به مزایده گذاشته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha